مزایای تبلیغات هدفمند برای مشتریان و تبلیغ‌دهندگان

مزایای تبلیغات هدفمند برای مشتریان و تبلیغ‌دهندگان | تبلیغات تلفن همراه عدد

 

ست گادین در کتاب گاو بنفش می­نویسد: تبلیغات هدف­مند، از نسبت تاثیر-هزینه­‌ی بالاتری برخوردارند

تبلیغات هدفمند از سال 1990، قسمتی از تجربیات تبلیغ در دنیای وب شده است. قبل از آن، بازاریابان سعی می­‌کردند به هر نحوی به مشتری آنلاین دسترسی پیدا کنند و در این مسیر، این بازاریاب بود که تصمیم می­‌گرفت توجه چه کسی را، چه زمانی جلب کند ، مانند تبلیغات تلویزیون که سعی می‌کردند با تبلیغات گسترده به سطح وسیعی از مخاطبان برسند.  در سال 2000، تبلیغات آنلاین هوشمندتر شد. کمپانی‌ها سعی کردند داده‌ها را از کاربران جمع‌آوری کنند تا تبلیغات شخصی‌سازی شوند. از سال 2012، طبق مطالعات صورت گرفته 59% از کاربران اینترنت بیان کردند زمانی که در اینترنت به جستجو می‌پردازند تبلیغات را به صورت هدفمندتر مشاهده می­‌کنند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است مزایایی را که تبلیغات هدفمند برای مشتری و تبلیغ­‌کننده به همراه دارد مورد بررسی قرار دهیم.

مزایای که مشتریان از تبلیغات هدفمند به دست می‌آورند

 مشتریان آخرین دریافت­ کننده تبلیغات هستند بنابراین اگر آن­ها علاقمند به تبلیغات شما نباشند یا نتوانند با تبلیغ شما ارتباط برقرار کنند، بهتر است در مورد برنامه تبلیغاتی خود تجدید نظر کنید. به عنوان یک تبلیغ­‌کننده با تبلیغات هدفمند مزایای زیر را برای مشتریان خود فراهم آورید.

  • رساندن کالا یا خدمتی که مشتری نیازمند آن است

اگر مدتی است که قصد خرید کفش دارید و تبلیغی از فروش کفش ببیند احتمال خرید افزایش می‌یابد.

  • رساندن کالا یا خدمتی که مشتری علاقمند به آن است

به عنوان مثال اگر شما علاقمند به موسیقی کلاسیک باشید و تبلیغی با عنوان ” نفس باد صبا”  مشاهده کنید، احتمال اینکه نسبت به این تبلیغ واکنش مثبتی نشان دهید افزایش می‌یابد.

مزایای که تبلیغ­‌کنندگان از تبلیغات هدفمند به دست می‌­آورند

قطعاً مشتریان مزایایی را از تبلیغات هدفمند به دست می‌­آورند، اما بیشترین دریافت‌کننده مزایا، خود تبلیغ­‌کنندگان هستند.

  • عملکرد بهتر کمپین تبلیغاتی
  • استفاده بهینه از منابع تبلیغاتی و کاهش هزینه‌های تبلیغاتی
  • افزایش بازگشت سرمایه

    نتیجه­‌گیری

    یکی از اصول افزایش اثربخشی تبلیغات، انتخاب هدفمند‌‌‌‌‌ی‌­ها است.  مزایای هدفمندی نه تنها برای مشتریان، بلکه فرصت‌­های سودمندی را برای خود تبلیغ‌­دهندگان فراهم می‌­آورد. با انتخاب درست هدفمندی‌ها، تبلیغات خود را بهینه‌سازی کنید تا به این مزایا دست یابید.

مزایای تبلیغات هدفمند برای مشتریان و تبلیغ‌دهندگان | تبلیغات تلفن همراه عدد

در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کردم، به رفتار مصرف کننده و روانشناسی علاقه زیادی دارم. در زمینه وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی فعالیت میکنم و هر روز کارم برام یک روز جدید و شاد. عاشق سفر رفتن، کتاب خوندن و عکاسیم.