اپلیکیشن‌ها گوی سبقت را از وب‌ها در تبلیغات موبایلی ربوده‌اند

اپلیکیشن‌ها گوی سبقت را از وب‌ها در تبلیغات موبایلی ربوده‌اند | تبلیغات تلفن همراه عدد

اپلیکیشن‌ها در طول سال­‌های اخیر افزایش روز افزونی داشته‌اند. تمرکز سازمان­‌ها و برند­ها از سمت پلتفرم­‌های تبلیغات موبایلی تحت وب به سمت اپلیکیشن‌ها تغییر یافته است. با توجه به آمار منتشر شده توسط “ Flurry Analytics” ، اپلیکیشن‌ها گوی سبقت را از وب‌ها در تبلیغات موبایلی ربوده‌اند. کاربران گوشی‌های هوشمند به طور میانگین 86% از زمانی را که به موبایل خود اختصاص می‌دهند، صرف اپلیکشن‌ها می‌کنند و 14% به وب‌گردی اختصاص می­‌یابد. به طور میانگین هر کاربر، 40 اپلیکیشن در گوشی هوشمند خود دارد و به طور منظم از 15 اپلیکیشن استفاده می­‌کند.

 

اپلیکیشن‌ها گوی سبقت را از وب‌ها در تبلیغات موبایلی ربوده‌اند | تبلیغات تلفن همراه عدد

چرا اپلیکیشن­‌ها تاثیرگذارند؟

در مقایسه با تبلیغات موبایلی تحت وب، تبلیغات در داخل اپلیکیشن­‌ها بهتر می­‌تواند توجه مشتریان هدف را جلب کند و آنان را ترغیب نماید تا ارتباط بهتری با تبلیغ برقرار کنند. به همین دلیل، بسیاری از کمپانی­‌های بزرگ، پیشنهاد تبلیغات بر روی اپلیکیشن­‌ها را یک فرصت عالی قلمداد می­‌کنند. به عنوان مثال می­‌توان به کمپانی “AOL”  اشاره کرد که در سال 2015،  شرکت تبلیغاتی موبایلی “Millenia Media” را به قیمت 238 خریداری کرد و توانست با  این میزان سرمایه­‌گذاری 65000 اپلیکیشن را برای انتشار تبلیغات به دست آورد. در آینده‌ایی نه چندان دور تبلیغات موبایلی در اپلیکیشن­‌ها بازگشت چند برابری سرمایه را به دنبال خواهد داشت.

در نگاهی نزدیک‌تر، به تحلیلی که توسط شرکت MEDIALEST صورت گرفته است اشاره می‌کنیم. این شرکت با جمع‌­آوری و تحلیل 300 بیلیون داده از کمپانی‌های تبلیغات موبایلی اعلام کرد در اواسط سال 2015 میزان نرخ کلیک شدگی بر روی اپلیکیشن‌ها به صورت جهانی %0.56 دارای افزایش بوده است، در مقایسه با نرخ کلیک‌شدگی تبلیغات تحت وب که %0.23 افزایش داشته است.

تحلیل آماری اپلیکیشن‌های متنوع

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط “Forrester” سهم دانلود دسته‌های مختلف اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی­‌های هوشمند در نمودار زیر به نمایش در آمده است. مقبولیت و استفاده هرچه بیشتر از این اپلیکیشن­‌ها، نشان‌دهنده تاثیرگذاری بیشتر نقش آن­‌ها در بازاریابی می‌باشد. پیش­‌بینی شده است، در طول یک سال، تبلیغ­‌دهندگان بیش از 20 بیلیون دلار صرف تبلیغات در اپلیکیشن­‌های موبایلی می­‌کنند در مقایسه با سرورهای وب موبایل که فقط 8 بیلیون دلار است.

اپلیکیشن‌ها گوی سبقت را از وب‌ها در تبلیغات موبایلی ربوده‌اند | تبلیغات تلفن همراه عدد

نرخ کلیک‌شدگی در دسته‌های اپلیکیشن‌ها

با افزایش روز افزون استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف، نرخ کلیک­‌شدگی تبلیغات موبایلی رشد چشمگیری داشته است. مطابق تحقیقات صورت گرفته توسط MEDIALEST، نرخ کلیک‌شدگی تبلیغات موبایلی با موضوع سفر و سرگرمی 60% بالاتر از تبلیغاتی همانند خرده فروش­‌ها، خودروها، و دیگر دسته­‌ها بوده است. انتخاب اپلیکیشن مناسب با نرخ کلیک شدگی بالا به هرچه بیشتر دیده شدن تبلیغ محصولات و یا خدمات شما کمک شایانی خواهد کرد.

نتیجه­‌گیری

اپلیکیشن‌ها در جهان تبلیغات حکمفرمایی خواهند کرد. با توجه به میزان زمانی که کاربران به اپلیکیشن‌ها اختصاص می‌دهند و افزایش نرخ کلیک‌شد­گی، تا چند سال آینده این ابزار تبلیغاتی بازار تبلیغات جهان را در تمامی صنایع قبضه خواهد کرد و بهترین بستر تبلیغاتی برای  افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب با هدفمندی‌های دقیق­‌تر و فروش حداکثری محصولات یا انواع خدمات خواهد بود. بررسی رفتار کاربران در نحوه استفاده از اپلیکیشن‌ها به توسعه‌دهندگان کمک خواهد کرد در جهت بهبود اپلیکیشن خود گام بردارند و در این صنعت بتوانند رقیبان خود را پشت سر بگذارند.

اپلیکیشن‌ها گوی سبقت را از وب‌ها در تبلیغات موبایلی ربوده‌اند | تبلیغات تلفن همراه عدد

در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کردم، به رفتار مصرف کننده و روانشناسی علاقه زیادی دارم. در زمینه وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی فعالیت میکنم و هر روز کارم برام یک روز جدید و شاد. عاشق سفر رفتن، کتاب خوندن و عکاسیم.