کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان جذاب و دیوانه کننده!

 

کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان جذاب و دیوانه کننده! | تبلیغات تلفن همراه عدد

دکمه فراخوان یا CTA دکمه‌هایی هستند که شما در وب‌سایت یا صفحه فرود خود استفاده می‌کنید تا کاربران را به سوی هدف خودتان که همان افزایش نرخ کلیک‌شدگی است، هدایت کنید. دکمه فراخوان‌ها انواع و سایزهای مختلفی دارند که بر اساس اهداف و سبک وب سایت‌ها گوناگون است. با توجه به اهمیت دکمه فراخوان نکاتی را ذکر میکنیم تا به طرحی موفق با حداکثر میزان کلیک‌شدگی برای دکمه فراخوان خود دست یابید.

جای مناسب برای دکمه فراخوان انتخاب کنید:

دکمه‌فراخوان را در قسمتی از صفحه قرار دهید که کاملاً قابل تشخیص باشد و چشم کاربر را به خود جذب کند. به طور مثال، دکمه فراخوان را در سطحی بالاتر از اجزای دیگر صفحه، در قسمت بالای صفحه وب‌سایت، و یا در وسط صفحه وب‌سایت قرار دهید. با  انتخاب جای مناسب برای دکمه فراخوان در حقیقت کاربر را به کلیک کردن فرا می‌خوانید و دقیقاً به هدف مورد نظر خود می‌رسید.

انتخاب رنگ‌های فراموش نشدنی:

توجه زیادی به انتخاب رنگ داشته باشید! رنگ مناسب برای دکمه‌فراخوان می‌تواند انگیزه برای کلیک کردن و درصد کلیک‌شدگی را به میزان باور نکردنی افزایش دهد.

“دراپ باکس”  با استفاده از طراحی ساده و فضای منفی زیاد، باعث شده است رنگ آبی دکمه فراخوان بیش از بقیه اجزای در نظر کاربر جلوه کند. نکته دیگری که تاثیرگذاری دکمه فراخوان را افزایش می‌دهد یکی بودن رنگ لوگوی درآپ باکس با دکمه فراخوان می‌باشد.

کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان جذاب و دیوانه کننده! | تبلیغات تلفن همراه عدد

           رنگ سفید را دست کم نگیرید. توجه داشته باشید که ایجاد تضاد رنگی  زیاد بیشتر به چشم میاید.

از کلمات جنبشی استفاده کنید!

کلمه‌های دکمه فراخوان باید انگیزه کلیک‌شدگی را در کاربر به 100 برساند. عبارات دکمه فراخوان باید موجب جذب مخاطب شود. از کلمه‌ها و عبارات کلیشه‌ای مثل “ورود” و “اینجا را کلیک کنید” استفاده نکنید. به این عبارات دقت کنید که هیجان مضاعفی را برای انجام کلیک در کاربر به وجود می آورند:

  • تخفیف 30% فقط همین امروز
  • صندلی خودت را رزرو کن
  • همین الان دانلود کنید

یادمان باشد توجه به ادبیات مخاطبان در این راه خیلی کمک کننده است.

کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان جذاب و دیوانه کننده! | تبلیغات تلفن همراه عدد

کمپانی Treehouse، در این دکمه فراخوان به جای عبارت “رایگان امتحان کنید” از عبارت “رایگان طلب کنید” استفاده کرده است که موجب افزایش انگیزه کاربر در کلیک کردن می‌شود. به یاد داشته باشید کلمه “رایگان” در دکمه فراخوان بسیار کلمه اغوا کننده‌ای می‌باشد.

شکل‌های جذاب برای دکمه فراخوان انتخاب کنید!

شکل دکمه نقش مهمی در جذب مخاطب دارد. باید ببینید کدام شکل برای شما کارآمدتر است. ممکن است از مستطیل زاویه دار یا بدون زاویه و گرد استفاده کنید. اما در هر حالتی بسیار سخت است بتوان دقیقاً مشخص کرد کدام برای شما کارآمدتر است. بهترین راه انتخاب تست کردن اشکال مختلف دکمه فراخوان است. دکمه فراخوان زیر، طراحی خارق العاده‌ای است که با وجود کوچکی سایز توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان جذاب و دیوانه کننده! | تبلیغات تلفن همراه عدد

فونت بزرگ و خوانا انتخاب کنید!

اندازه فونت، باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که خوانایی را افزایش دهد و موجب ناراحتی خواننده نشود. حروف نوشتاری بسیار بزرگ به صورت ناخودآگاه موجب رنجش کاربران می شود و احساس تهدید در کاربران به وجود می‌آورند.

 اندازه نوشته‌ی دکمه فراخوان باید به اندازه‌ای باشد که توجه کاربران را جذب کند و کل محتوا را در بر نگیرد.

از اول شخص استفاده کنید!

Michael Aagard بیان می‌کند استفاده از اول شخص به جای سوم شخص تا 90% موجب افزایش کلیک می‌شود. این دو عبارت را با یکدیگر مقایسه کنید: “قالب خود را رایگان دریافت کنید”، “قالب من را رایگان دریافت کنید”. استفاده از اول شخص باعث میشه به مخاطبان خود نزدیکتر شوید و تاثیر مستقیم بر نرخ کلیک‌شدگی شما دارد.

حس ضروری بودن را القا کنید!

درعبارات خود حس ضروری بودن را ایجاد کنید تا نرخ کلیک‌شدگی افزایش یابد. کلماتی چون فوری، و یا همین حالا ، احساس ضرورت را در کاربران به وجود می‌آورند. برای مثال می‌توانید از این عبارات هم استفاده کنید:

وارد شوید و فقط برای امروز 50% تخفیف بگیرید

همین الان کلیک کنید تا در قرعه کشی شرکت داده شوید

ازطبقه بندی استاندارد استفاده کنید!

گاهی دکمه دیگری غیر از دکمه فراخوان در بنر شما موجود است، توجه داشته باشید که نسبت به دکمه فراخوان توجه بیشتری را به خود جلب نکند. سعی کنید برای نشان دادن این دکمه‌‌ها از رنگ‌های خنثی مانند خاکستری استفاده کنید.

یادتان باشد که دکمه فراخوان بزرگتر و درخشان‌تر باشد

کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان جذاب و دیوانه کننده! | تبلیغات تلفن همراه عدد

از دکمه فراخوان هیجان‌انگیزاستفاده کنید!

می‌توانید با طرح‌های گرافیکی، جذابیت دکمه فراخوان را افزایش دهید، یا حتی با یک فلش کوچک توجه بیشتری را جلب کنید. برای مثال به دکمه فراخوان وب سایت “هامبلدت کانتی” توجه کنید که در وسط دکمه فراخوان آیکون خرگوشی را می‌بینید، با این عبارت جالب که “جادو را دنبال کن” و این حس را به کاربر القا میکند که با کلیک کردن به دنیای پریان وارد خواهد شد.

 

کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان جذاب و دیوانه کننده! | تبلیغات تلفن همراه عدد

 

به کاربر خود سادگی مراحل را القا کنید!

گاهی کاربران به دلیل اینکه فکر می‌کنند روند طی مراحل وقت‌گیر، سخت، و هزینه بر می‌باشد، منصرف می‌شوند. می‌توانید با تعریف میزان زمانی که برای ورود باید صرف کنند و ذکر این مطلب که ثبت‌نام هزینه‌ای برای کاربر ندارد تردید احتمالی را در کاربران از بین ببرید.

به کاربر خود اعلام کنید که منتظر چیست!

برای افزایش نرخ کلیک شدگی و ساخت اعتماد و پیشگیری از ایجاد تردید در کاربران به آنها اطلاع دهید که با کلیک کردن چه چیزی را برای آنها به نمایش درمی آورید. پس در زمان طراحی دکمه فراخوان خود تمام سوالاتی را که در ذهن کاربر ممکن است ایجاد شود درنظر بگیرید و سعی کنید به آنها پاسخ دهید.

“فایرفاکس” به کاربران خود دقیقا اعلام می‌کند که انتظار چه را می‌کشند. با کلیک کردن بر دکمه فراخوان نسخه 3.5 ( یا به شکل جزئی تر نسخه 3.5.3 برای ویندوز) فایرفاکس را به صورت رایگان دانلود می‌کنند که به زبان انگلیسی می‌باشد و حجم اش 7.7 مگا‌بایت است.

کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان جذاب و دیوانه کننده! | تبلیغات تلفن همراه عدد

در این مقاله سعی بر نشان دادن نقش ویژه دکمه فراخوان را داشتیم و تعدادی از نکات مهم برای داشتن یک طراحی موفق و مثال‌های موفق آن را مرور کردیم تا میزان نرخ کلیک‌شدگی خود را به حداکثر برسانید و تبلیغاتی موفق داشته باشید.

کاربردی‌ترین نکات برای داشتن یک دکمه فراخوان جذاب و دیوانه کننده! | تبلیغات تلفن همراه عدد

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی هستم و به ترجمه و نگارش علاقه مندم. جذابیت دنیای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال و سرعت بروزرسانی آن سبب شد تا در این زمینه فعالیت داشته باشم و هرروز مطالب جدید را یاد بگیرم و با علاقه مندان این زمینه به اشتراک بگذارم.