نکات تاثیرگذار در سئو

نکات تاثیرگذار در سئو | تبلیغات تلفن همراه عدد

سئو یا همان “Search Engine Optimization” صنعتی پویا و فعال است که نیاز به بررسی و توجه مداوم در تغییرات داخلی  وبسایت ، فعالیت‌های آفلاین وبسایت یا استرتژی لینک‌سازی دارد. بازاریابان حرفه‌ای به دنبال بهبود سئو سایت خود و افزایش ترافیک می‌باشند و در مقابل هم موتورهای جستجو هر روز هوشمندتر عمل می‌کنند. مجموعه زیر تهیه و تنظیم شده است تا شما به کاربردی‌ترین نکات سئو دسترسی داشته باشید و برای قرار گرفتن در صدر فهرست که هدف نهایی هر وبسایت است استراتژی سئو قوی تری داشته باشید.

نکات تاثیرگذار در سئو وبسایت شما

از مهمترین فاکتورهای بهبود وبسایت، معماری و ترکیب‌بندی وبسایت است که شامل کلمات کلیدی مرتبط و قابل جستجو، عنوان تگ مناسب، توضیحات متا و تیترها است.

طراحی وب‌سایت باید نیازهای یک تجربه کاربری خوب و مناسب با موتور جستجو را هم فراهم کند. برای رفع نقص‌ها و باگ‌های وب‌سایت بهترین انتخاب “کنسول جستجوی گوگل” است که تغییر ترافیک وب سایت، عملکرد صفحه فرود و دیگر عناصر سئو را مورد بررسی قرار می‌دهد. فراموش نکنید که گوگل آنالتیکس نقشی حیاتی برای سئو وب‌سایت ایفا می‌کند. دیگر فاکتورهایی که باید درنظر گرفته شوند بهبود محتوا و سرعت وب‌سایت ( هم برای دسکتاپ و هم برای گوشی‌های هوشمند)، بهبود تصاویر، لینک‌سازی، شبکه‌های اجتماعی، بازیابی مجدد در گوگل، ارتقا در مطالب و نکات اصلی در سئو عمومی وب‌سایت است.

 

 ۱۶ نکته تاثیرگذار سئو

نکات تاثیرگذار سئو اسلایدشو را در قسمت زیر میتوانید بخوانید.
  1. ترکیب بندی و معماری سایت

محتوا باید شفاف و از پیش آماده شده باشد.

رده بندی محتوایی داشته باشید.

نقشه سایت مشخصی داشته باشید.

URL سایت را سئو پسند بنویسید.

اطلاعات تماس را در دید قرار دهید.

صفحه درباره ما و  صفحه ای برای سیاست‌های ویژه خود داشته باشید.

 

 

  1. جستجو کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را هوشمندانه انتخاب کنید.

برای هر صفحه یک کلمه کلیدی انتخاب کنید.

عنوان خود را در گوگل جستجو کنید.

از کلمات کلیدی رقبای خود کمک بگیرید. 😉

CTR خود را زیر نظر بگیرید.

 

  1. عنوان صفحه (Title Tags)

اول کلمه کلیدی خود را قرار دهید.

به شکل اختصار ننویسید.

نام برند خود را در آخر اضافه کنید.

کلمات کلیدی تکراری استفاده نکنید.

فرمول عنوان صفحه: تمرکز بر روی کلمه کلیدی+ کلمه کلیدی دوم+ نام برند.

کمتر از ۵۰-۶۰ حرف باشد.

  1. توضیحات متا

مختصر بنویسید.

از کلمات اختصار استفاده نکنید.

کلمه کلیدی را وارد کنید.

کمتر از ۱۵۰ تا ۱۶۰ حرف باشد.

  1. تیتر(Header Tags)

هر صفحه یک تیتر H1 باید داشته باشد.

از کلمه کلیدی اصلی در H1 استفاده کنید.

از کلمات کلیدی LSI* در H2  وH3  استفاده کنید.

در ترکیب بندی خود از Header Tag دوری کنید.

  1. محتوا

در پاراگراف اول کلمه کلیدی را به کار ببرید.

محتوای طولانی با رتبه بندی بالاتر رابطه مستقیم دارد.

تراکم کلمه کلیدی را فراموش نکنید.

کلمات کلیدی *LSI را بکار ببرید.

لینک‌های داخلی و خارجی را اضافه کنید.

اولویت کیفیت بر کمیت

اطلاعاتی غنی، سازمان بندی شده و یا با جزییات تنطیم کنید.

*کلماتی که از لحاظ معنایی شناختی هم معنی کلمه کلیدی شماست. مخفف Latent Semantic Indexing))  می‌باشد.

  1. تجربه کاربری

نرخ بونس(Bounce Rate) را کاهش دهید.

از نرم افزارهای scrollmaps استفاده کنید.

از ردیابی Heatmaps استفاده کنید.

پاپ آپ‌ها را مینیمایز کنید.

مراقب تبلیغات تمام صفحه باشید.

صفحه ۴۰۴ دوستانه‌ایی  راه اندازی کنید.

SSL را پیاده سازی کنید.

  1. کنسول سرچ گوگل (پیش از این به عنوان ابزار وب مستر گوگل شناخته می‌شد)

محتوایی که بیشترین تاثیر گذاری را داشته است لینک داخلی بدهید تا در رتبه بندی شما تسریع ایجاد شود.

ایرادهایی که در کروال دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند را چک و رفع کنید.

نقشه سایت خود را اضافه و ارسال کنید.

  1. گوگل آنالتیکس

تغییر ترافیک

صفحه فرود

صفحه خروج

بونس ریت

  1. سرعت سایت

زمان لود شدن را بهبود بخشید. (موبایل/ دسکتاپ)

  1. بهبود تصاویر

“Alt Text” مرتبط اضافه کنید.

توضیحات مربوط به عکس را در فایل عکس خود وارد کنید.

سایز عکس خود را کاهش دهید.

  1. لینکسازی

از سایت‌هایی که دامین پربازدیدی دارند لینک دریافت کنید.

از سایت‌هایی که بر موضوعاتی مشابه موضوع شما کار می‌کنند لینک دریافت کنید.

بک‌لینک رقبای خود را دنبال کنید.

تنوع در لینک خود و متنی که به آن لینک می‌دهید داشته باشید.

  1. شبکه‌های اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید.

افراد را در به اشتراک‌گذاری مطالبتان تشویق کنید.

  1. بازیابی مجدد در گوگل

محتوای کوتاه و بی‌کیفیت را حدف کنید.

لینک‌های بد را حذف کنید.

لینک‌هایی که به محتوای شما انجام می‌شود را بررسی کنید.

نطرات و انتقادها را فایل و رسیدگی کنید.

ورودی های ترافیک خود را چک کنید.

  1. ارتقاء در محتوا

محتوایی که بیشتر بتوان به اشتراک گذاشت = لینک بیشتر (مثل اینفوگرافیک‌ها)

محتوای دیگران را به اشتراک بگذارید.

ارسال ایمیل اطلاع رسانی را فراموش نکنید.

محتوای محبوب خود را به روز رسانی کنید.

  1. نکات و توصیه های عمومی SEO

تا می‌توانید در مورد سئو بخوانید و بیاموزید.

از به روز رسانی  موتورهای جستجو آگاه باشید.

صبور باشید.

از تاکتیک‌های  مشکوک دوری کنید.

اسپم نکنید.

 

 

 

 

 

نکات تاثیرگذار در سئو | تبلیغات تلفن همراه عدد
کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی هستم و به ترجمه و نگارش علاقه مندم. جذابیت دنیای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال و سرعت بروزرسانی آن سبب شد تا در این زمینه فعالیت داشته باشم و هرروز مطالب جدید را یاد بگیرم و با علاقه مندان این زمینه به اشتراک بگذارم.