تکنیک‌های کسب موفقیت در بازاریابی ایمیلی

تکنیک‌های کسب موفقیت در بازاریابی ایمیلی | تبلیغات تلفن همراه عددچرا بازاریابی ایمیلی اهمیت دارد؟

80% از کمپانی‌های خاورمیانه از بازاریابی ایمیلی به عنوان کانال دیجیتال مارکتینگ استفاده می‌کنند.

49% از این کمپانی‌ها در سال جدید بودجه بازاریابی ایمیلی خود را افزایش دادند.

بالای 71% از کاربران اینترنتی موبایل ، به بازاریابی ایمیلی، به عنوان بزرگترین فعالیت اینترنتی موبایل امتیاز می‌دهند.

بیش از 50% از مصرف‌کنندگان مستقیماً از ایمیل خریداری می کنند.

اصطلاحات بازاریابی ایمیلی

Click: جزئیات افرادی است که ایمیل دریافتی را باز نموده و بر روی یکی از لینک‌های آن کلیک‌ کرده‌اند. نرخ کلیلک شدگی از تقسیم تعداد کلیک‌ها نسبت به کل ایمیل‌های ارسال شده محاسبه می شود. اگر نرخ کلیک شدگی شما پایین باشد، بدین معنی است که یا پیام شما درست هدف‌گذاری نشده است یا متن به سادگی فهمیده نمی‌شود. در این صورت بهتر است بر روی بهتر کردن متن‌هایی که در ایمیل قرار می‌دهید کار کنید.

ROI: نرخ بازگشت سرمایه است. میزان سودی که از سرمایه‌گذاری انجام شده به دست می‌آورید.

Open-Rate: درصد افرادی است که ایمیل شما را باز کرده‌اند. این آمار نشان می‌­دهد به چه میزان شما رابطه خوبی با کاربرانتان برقرار کرده‌اید. اگر رقم نشان داده شده پایین باشد، بدین معنی است شما باید سخت‌تر کار کنید تا ارزش بیشتری را فراهم آورید یا انتظارات مخاطبان را مدیریت کنید.

Bounce rate: نشان دهنده تعداد ایمیل‌هایی که به دست مخاطب نرسیده است. زمانی این اتفاق رخ می‌دهد که آدرس یا دامین ایمیل درست نباشد.

Unsubscribes: توانایی لغو عضویت افراد است. در واقع شما با قرار دادن لینک در ایمیل خود به حقوق مخاطب احترام گذاشته و در صورت عدم تمایل از دریافت ایمیل انصراف می دهند.

بازاریابی ایمیلی با مخاطبان شما در ارتباط است، نه شما!

بسیاری از بازاریابان فراموش می‌کنند که اکثریت افراد ممکن است نسبت به شرکت یا محصول آنان آشنایی نداشته باشند. بنابراین بهتر است همیشه:

  • شخصی‌سازی شده باشد: بهتر است ایمیل با نام مخاطب آغاز گردد.
  • با علاقه مخاطبان آغاز کنید و با ارائه راه حل به پایان برسانید.

بخش­‌های مختلف ایمیل به صورت زیر است:

  • با سلام و احترام شخصی شروع می‌شود.
  • خط اول با بیان نگرانی‌های مخاطبان آغاز می گردد و به واژه “شما” اشاره دارد.
  • بیان خلاصه مساله‌ای که مخاطبان با آن روبرو هستند و بیان علت که چرا می‌خواهید این محصول را بفروشید.
  • معرفی محصول و اشاره مستقیم به مزایایی که محصول به همراه دارد.
  • حتما ایمیل‌تان حاوی دکمه فراخوان باشد، بنابراین مخاطبان می‌دانند پس از خواندن ایمیل چه اقدامی باید انجام دهند.
  • اسم خود و جزئیات تماس با شرکت را به طور کامل بیان کنید.

ایمیل باید کوتاه و جذاب باشد

واقعیت این است، امروزه هیچ کس وقت ندارد تمام مطالب ایمیل را بخواند. تحقیقات نشان داده است هر فردی تنها 3 ثانیه نسبت به یک ایمیل علاقه نشان می‌دهد قبل از اینکه به ایمیل بعدی برود.

اگر پیام شما در دو پاراگراف اولیه به اندازه کافی قوی نباشد، در 10 پاراگراف بعد هم قوی نخواهد بود.

  • برای نگارش ایمیل در ابتدا هر آنچه را که فکر می‌کنید مورد نیاز است بنویسید.
  • پس از به اتمام رساندن متن ایمیل، تمام مطالبی را که برای مخاطب مزایایی در بر ندارد پاک کنید.
  • تنها با یک خط آغازگر ایمیل خود باشید، سپس مطالب خود را با یک یا دو پاراگراف کوتاه ادامه دهید.
  • مسائلی را که مخاطبان با آن موجه هستند، راه حل شما و مزایای محصول را ذکر کنید.
  • ایمیل خود را با یک دکمه فراخوان مشخص و جزئیات تماس به پایان برسانید.

عنوان ایمیل پادشاه جذب مخاطبان شماست

  • مهمترین بخش یک کمپین ایمیلی ، عنوان ایمیل است. به این موضوع اشاره کردیم که مخاطب تنها 3 ثانیه بر روی ایمیل شما تامل می کند و 1 ثانیه اولیه تنها صرف خواندن عنوان می‌شود.
  • اگر یک ساعت زمان صرف نوشتن ایمیل خود می‌کنید، اختصاص دادن 10 ثانیه زمان برای نوشتن عنوان ایمیل کافی نیست. بر روی عنوان ایمیل سرمایه‌گذاری کنید و فکر و زمان کافی اختصاص دهید.
  • فکر می‌کنید که چه عنوانی باعث می‌شود گیرنده ایمیل شما را باز کند؟
  • هر زمان که می‌توانید عنوان ایمیل را شخصی‌سازی کنید. هر فردی هنگام ذکر نامش چه نوشتاری باشد و یا کلامی واکنش نشان می‌دهد.

اجازه بگیرید:

  • بهترین راه کسب شهرت سازمان و کسب بهترین نتیجه، ارسال ایمیل به افرادی است که خواهان شنیدن صدای شما هستند. بنابراین، در درجه اول باید روی ساخت یک لیست قابل توجه از ایمیل‌ها تمرکز کنیم.
  • امروزه مصرف‌کنندگان مراقب آنچه که می‌خوانند هستند پس اجازه گرفتن از مخاطبان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.
  • ارسال ایمیل به هزاران نفر موجود در دیتابیس به امید دریافت پاسخ، بسیار وسوسه برانگیز است. اما دقیقا همان ایمیل‌هایی می‌شوند که spam خواهند شد.
  • نتیجه ارسال ایمیل به افرادی که خود انتخاب کرده‌اند دریافت کننده ایمیل باشند، بسیار بهتر از آن چیزی است که انتظارش را دارید.
  • به کاربرانی که عضویت خود را لغو می‌کنند توجه زیادی داشته باشد و دلایل آنان را بررسی کنید. این عمل باعث افزایش ورودی شما می‌شود.
  • این عمل باعث می‌شود شما بازگشت سرمایه بیشتری  از لیست ایمیل خود به دست آورید، به این دلیل که شما تنها برای افرادی که به محصولات شما تمایل دارند و علاقمند هستند بازاریابی انجام می‌دهید.

همواره تحلیل کنید:

همواره این متریک‌ها را در کمپین ایمیلی خود مورد بررسی قرار دهید:

Click-throughs

Bounces

Opens

Unsubscribes

Forwards

تحلیل ایمیل‌ها اهمیت فراوانی دارد. بررسی این متریک‌ها سرنخ‌های ویژه ای از عملکرد اشتباهتان را نشان می‌دهند. متریک‌ها به شما دید عمیقی از میزان کیفیت ایمیل شما، علاقه مخطبان شما و … خواهند داد.

ایمیل‌های خود را بخش‌بندی کنید

افراد زمانی احساس خاص بودن می‌کنند که مستقیما با آنان و در مورد مشکلاتی که با آنها مواجه هستند، صحبت کنید. بخش‌بندی افراد بر مبنای نوع، جنسیت، سن و غیره، با هدف‌گذاری مشخص مطمئنا نتیجه بهتری را تضمین خواهد کرد.

  • لیست ایمیل خود را حداقل به سه دسته از مخاطبان اصلی خود تقسیم کنید.
  • مطمئن شوید (نکات منحصر به فرد فروش) نیازهای خاص هر بخش را مورد خطاب قرار می‌دهد.
  • پیشنهادات ویژه خود را بر مبنای آمار جمعیت‌شناختی هر بخش قرار دهید.

با تقسیم‌بندی ایمیل‌ها،  شما می‌توانید تنها به افرادی که آخرین ایمیل شما را باز نکرده‌اند ایمیل ارسال کنید و دلیل آن ها را بپرسید یا تنها به افرادی که به شرکت شما علاقه نشان داده‌اند ایمیل ارسال کنید.

مزایا در مقابل ویژگی‌ها

مهمترین اشتباهی که ممکن است بازاریابان مرتکب شوند گیج شدن بین ویژگی‌ها و مزایا است. توضیح کوتاهی برای تمایز بین مزایا و ویژگی‌ها در زیر بیان شده است:

ویژگی ها: عاملی است که باعث می‌شود محصول شما نسبت به دیگران تفاوت داشته باشد.

مزایا: آن ویژگی چه کاری می‌تواند انجام دهد که زندگی یا شغل اشخاص راحت‌تر شود.

  • ویژگی محصولات یا خدمات خود را لیست کنید: کدام جنبه‌های کلیدی باعث می‌شود شما نسبت به رقبایتان برتری داشته باشید؟
  • اکنون لیستی تهیه کنید که هر کدام از آن ویژگی‌ها بتواند تفاوت مثبتی برای مشتریان روزانه یا کسب و کارهای شما ایجاد کند.
  • برای هر ویژگی بیان شده حداقل یک مزیت را ذکر کنید.

 

 

تکنیک‌های کسب موفقیت در بازاریابی ایمیلی | تبلیغات تلفن همراه عدد

در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کردم، به رفتار مصرف کننده و روانشناسی علاقه زیادی دارم. در زمینه وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی فعالیت میکنم و هر روز کارم برام یک روز جدید و شاد. عاشق سفر رفتن، کتاب خوندن و عکاسیم.