هدفمندی جغرافیایی با تبلیغات موبایلی، معجزه‌ای در صنعت بازاریابی

هدفمندی جغرافیایی با تبلیغات موبایلی، معجزه‌ای در صنعت بازاریابی | تبلیغات تلفن همراه عدد

هدفمندی جغرافیایی در تبلیغات موبایلی میزان فروش کسب و کارها را چند برابر خواهد کرد. خبر خوب برای کسب‌وکارها این است که با پیدایش تبلیغات موبایلی بر مبنای منطقه جغرافیایی، این امکان برای آن­‌ها به وجود آمده است تا تبلیغات را به صورت هدفمند به مشتریان خود نمایش دهند و به فروش بیشتری دست پیدا کنند.

تبلیغات موبایلی بر مبنای منطقه جغرافیایی دقیقا چیست ؟

در واقع یک امکان فوق‌العاده­ که هدفمندی جغرافیایی برای شما فراهم می­‌سازد هدفمندسازی پیام بازاریابی­‌تان بر مبنای مخاطب هدف و شهر و منطقه­ محل سکونت مخاطب می‌باشد. با دانش لازم در مورد منطقه محل سکونت و عادات رفتاری مصرف‌کننده ، می‌توانید در عادات‌شان رخنه کنید و با ارائه پیشنهادها و پیام­‌هایی که برای آن دسته از مصرف‌کنندگان معنا پیدا می‌کند آن­‌ها را ترغیب به خرید نمایید. برای مثال تیم شما تنها می‌­تواند در تهران یا شیراز خدمات ارائه دهد در این صورت نمایش تبلیغ شما به ساکنان شهر اصفهان فقط هدر دادن هزینه است. نکته­ قابل تامل در مورد این نوع تبلیغ، امکان تنظیم تبلیغ بر مبنای فرهنگ و حتی نوع گویش مخاطبان­‌تان است.

در واقع تبلیغات منطقه‌­ای، شخصی­­‌سازی شده‌­ترین نوع تبلیغات موبایلی است. اگر به صورتی دقیق از هدفمندی جغرافیایی بهره بگیرید  به نتایج شگفت­ انگیزی دست خواهید یافت.

برای اینکه دقیق­‌تر تاثیر تبلیغات هدفمند را با داد­ه‌های صحیح توضیح دهیم، اجازه دهید یک نمونه را با هم بررسی کنیم:

تصور کنید شخصی صاحب هتل‌های زنجیره‌ای در شهر مشهد است و هدف از اجرای کمپین تبلیغاتی، هدف قرار دادن شهرهایی است که برند این هتل در آن شهرها معروف می‌باشد و تقاضای مشتریان بالا است. با استفاده از هدفمندی جغرافیایی علاوه بر کاهش هزینه‌های تبلیغاتی ، کلیک‌های هدفمندتری را نیز به دست می آورد.

بررسی این نمونه­ باید اهمیت تاثیر تبلیغات بر مبنای منطقه جغرافیایی را برای شما آشکار ساخته باشد و به طور خلاصه می‌توان گفت تبلیغات  موبایلی بر مبنای منطقه جغرافیایی، شما را به مخاطبتان نزدیک‌تر می‌کند.

چرا تبلیغات موبایلی منطقه‌ای تاثیرگذارتر است؟

۱٫شخصی­ سازی شده است

طبق بررسی­‌های صورت گرفته همه ما می‌دانیم که پیام­‌های شخصی­‌سازی شده نسبت به پیام‌های عمومی لذت بیشتری را برای مشتریان به همراه دارد. پیام‌های منطقه­‌ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

۲٫هدفمند است

با وجود داده‌های قابل دسترس برای بازاریابان هیچ بهانه­‌ای برای هدفمند نبودن پیام تبلیغاتی وجود ندارد.

طبق بررسی‌های صورت گرفته ۴۶% از مردم گفته‌اند به دلیل نامرتبط بودن تبلیغات از مسدود کننده‌های تبلیغات استفاده می­‌کنند. در نتیجه اگر تبلیغات هدفمند شده باشند، مخاطبان ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند. افراد در مناطق جغرافیایی متفاوت رفتار متفاوتی هم دارند. تبلیغ هدفمند شده یعنی هدر ندادن زمان و هزینه برای افرادی که به تبلیغات شما اهمیت نمی­‌دهند.

چرا باید تبلیغات موبایلی بر مبنای منطقه را آغاز کنید:

با توجه به افزایش رقابت میان کسب‌وکارها، تبلیغات منطقه­‌ای به شما این شانس را می‌­دهد که با پیشی گرفتن از رقبا، دقیقا بازار هدف را نشانه بگیرید. به عبارتی دیگر، بیش از ۶۶% از بازاریابان بیان کرده‌­اند یکی از هیجان­‌انگیزترین فرصت­‌ها در حوزه موبایل، تبلیغات مبتنی بر منطقه است به این دلیل که از این فرصت برخوردارند تا در مکان مناسب به مشتری واقعی دسترسی یابند.