۱۵ نکته برای بازاریابی اپلیکیشن در میان کسب و کارهای کوچک

۱۵ نکته برای بازاریابی اپلیکیشن در میان کسب و کارهای کوچک | تبلیغات تلفن همراه عدد

فروش اپلیکیشن خود را آغاز کنید. پیش از این هم در مورد فروش و کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌ها صحبت کردیم(اپلیکیشنهای رایگان چگونه کسب درآمد میکنند در ۴ قسمت). بسیاری از شما با فروش اپلیکیشن به کاربران اینترنتی آشنایی دارید اما در این نوشته نکاتی را ذکر می‌کنیم که هنگام فروش اپلیکیشن شما به کسب و کارهای کوچک به کمکتان می‌آید و خوب است که در استراتژی بازاریابی خود درنظر بگیریدشان. همیشه شیوه‌های متفاوت را برای پیشرفت و افزایش فروش خود امتحان کنید تا ببینید کدام یک شانس فروش شما را به بیشترین میزان ممکن می‌رساند. در ادامه ۱۵ نکته بازاریابی اپلیکیشن برای کسب و کارهای کوچک را بررسی می‌کنیم.

  1.  حضور فعال داشته باشید!

برای  فروش و بازاریابی فقط پشت وبسایت خود پنهان نشوید. فراموش نکنید که اعتماد کردن و نزدیک شدن به یک کسب و کار به عنوان یک غریبه و تازه کار بسیار دشوار است. برای ایجاد حس صمیمیت و اعتماد در نشست‌ها و جلسات شرکت کنید تا چهره‌ای آشنا باشید تا راحت‌تر به شما اعتماد کنند. پستهایی از فعالیت‌های خود تهیه کنید و در پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا  شناخت گسترده‌تری از شما به وجود بیاید.

  1. تحقیق من باب مشتریان بالقوه را فراموش نکنید!

زمانی که شما به صورت تلفنی بازاریابی می‌کنید، مخاطبان شما حتما بعد از مکالمه به وب سایتتان سر میزند تا اطلاعاتی که شما  ارائه کرده اید را مورد بررسی قرار دهند و بیشتر با کسب و کار شما آشنا شوند. سعی کنید در استراتژی بازاریابی خود استراتژی بازاریابی برای گوشی های همراه هم در نظر بگیرید زیرا سریعترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است و شما از این طریق بیشترین فرصت فروش را خواهید داشت.

  1. نیازی نیست با همه مشتریان وارد گفتگو شوید!

بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید توجه به نیازهای مشتریان می‌باشد. به کمک گوشی‌های هوشمند نیازهای مشتریان خود را با دقت و جزییات بیشتری درمیابید. تصور کنید که بدون گوشی های هوشمند چه می‌شد؟ شما با تک به تک مشتریان خود وارد گفتگو می‌شوید و اطلاعاتی که کسب می‌کنید را طبقه بندی کرده و به کار می‌گیرید. می‌توان گفت این روند غیر ممکن و بسیار زمان‌بر است.

  1. تلاش کنید تا به حقیقت بپیوندد!

سعی نکنید که مشتریان را مجاب به خرید و پذیرش کسب و کار خود کنید بلکه کسب و کار خود را به گونه‌ای گسترش و بهبود دهید که مشتریان تمایل زیادی به کسب و کار شما پیدا کنند.  هرآنچه که در دست دارید باید هدف آن انتقال ارزشی به مشتری باشد. سرمایه و انرژی خود را بیشتر صرف گوشی های همراه کنید زیرا صد در صد به نتیجه می‌رسید.

  1. خود را جای مشتریانتان بگذارید!

فقط به فکر فروش نباشید. خودتان را جای مشتریانتان بگذارید. نگرانی آنها چیست؟ از چه جهات یک اپلیکیشن می‌تواند به آنها کمک کند؟ چگونه می‌توان مشکلی از آنها را حل کرد و یا زندگیشان را راحتتر ساخت؟ مشتریان شما انسان‌هایی شبیه شما هستند این نکته را در هر مرحله از ساخت و فروش اپلیکیشن خود فراموش نکنید.

  1. ناامید نشوید!

فروش کاری دشوار و زمان‌بر است. ناامید نشوید و به تلاشتان ادامه دهید، اتفاقات خوب منتظر شماست. انگیزه و روحیه خود را حفظ کنید تا روزهایی که منتظرشان هستید فرابرسند.

  1. احساس کوچک بودن را القاء نکنید!

صاحبان کسب و کارهای کوچک به دلیل اینکه مستقل هستند به خود میبالند و احساس غرور می‌کنند. بهترین اتفاق این است که شما به آنها نشان دهید نگرانی‌های آنها را درک می‌کنید و برای احساساتشان ارزش قائل هستید. واژه کوچک را پیش خودتان نگه دارید برای توصیف این کسب و کارها خیلی از مواقع بار منفی به صاحبان‌اش القا می‌کند.

  1. عنوان همه چیز نیست!

تیم کسب و کارهای کوچک بسیار به هم متصل و همراه هستند برای همه آنها به یک اندازه احترام قائل باشید و به عناوین توجه نکنید آنها را یک تیم درنظر بگیرید.

  1. زمان مناسبی را انتخاب کرده اید؟

زمانی که برای بازاریابی با افراد تماس می‌گیرید مطمئن شوید که زمان مناسبی را انتخاب کرده‌اید. به افراد نشان دهید که درک می‌کنید سرشان بسیار شلوغ است و زمان آنها برایشان ارزشمند است. با القاء این حس‌ها افراد با اشتیاق بیشتری به سخنان شما گوش میدهند.

  1. کسب و کارشان را راحت‌تر کنید!

بهترین شیوه نزدیک شدن به کسب و کارهای کوچک این است که به آنها اطمینان ببخشید مشکلی را از سر راهشان برمیدارید و یا هزینه‌های آنها را کاهش می‌دهید و در زمان آنها صرفه جویی می‌کنید. همیشه روی این نکته تمرکز کنید که چگونه می‌توانید مفید واقع شوید.

  1. اطمینانشان را جلب کنید!

فراموش نکنید که همه کسب و کارهای کوچک خودشان فروشنده‌های حرفه‌ای هستند پس سعی نکنید از ترفندهای فروش برای آنها هم استفاده کنید. سر تعهدات خودتان بمانید و با جلب اعتماد مشتریان بیشتری را جلب کنید.

  1. کوتاه ترین راه را بیابید!

کسب و کارهای کوچک آنقدر زمان ندارند که چندین جلسه برای رسیدن به توافق با شما درنظر بگیرند. سریع و بی مقدمه سر اصل مطلب بروید که نشان دهید برای وقت آنها ارزش قائل هستید و مهمتر از همه به خودتان کمک می‎کنید.

  1. سادگی پادشاهی می‌کند!

هنگام طراحی محصولات و یا خدمات نیازی نیست به ویژگی‌های پیچیده و اضافی فکر کنید اصل اساس این خدمات و یا محصولات این است که کارآمد و مفید باشند. سادگی همه چیز را بسیار راحت‌تر می‌سازد.

  1. در انتخاب مشتری خود وسواس داشته باشید!

مشتریان شما نشان دهنده اعتبار شما هستند و به بیانی دیگر همکاری با کسب و کارهای معتبر و خوشنام اعتبار بالایی به کسب و کار شما می‌بخشد.

  1. امتیازاتی به پاس وفاداری!

صاحبان کسب و کارها باید بدانند که جذب مشتریان جدید هزینه‌ای پنج برابر جذب مجدد مشتریان اسبق به دنبال دارد. پس در حالی که اپلیکیشن و کسب و کار شما گسترده تر می‌شود جذب مجدد مشتریان خود را آغاز کنید و امتیازاتی برای وفاداریشان درنظر بگیرید.

 

برای تکمیل این لیست می‌توان هزاران مورد دیگر هم اضافه کرد. در این نوشته تلاش شده تا نکات کوچکی که دارای اهمیت هستند و گاهی از چشم میافتند را ذکر کنیم تا سهم کوچکی در این مسیر داشته باشیم. سپاس از همراهی شما.

 

 

۱۵ نکته برای بازاریابی اپلیکیشن در میان کسب و کارهای کوچک | تبلیغات تلفن همراه عدد
کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی هستم و به ترجمه و نگارش علاقه مندم. جذابیت دنیای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال و سرعت بروزرسانی آن سبب شد تا در این زمینه فعالیت داشته باشم و هرروز مطالب جدید را یاد بگیرم و با علاقه مندان این زمینه به اشتراک بگذارم.