اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند(قسمت آخر)

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند(قسمت آخر) | تبلیغات تلفن همراه عدد

درقسمت اول سری مقالات “اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند” انواع مختلف تبلیغات درون اپلیکیشنی معرفی، بررسی و تحلیل شد تا توسعه دهنده براساس موضوع اپلیکیشن خود و نوع هدف بهترین نوع تبلیغ را انتخاب کند. در قسمت دوم استراتژی‌های گوناگون برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌ها به ویژه اپلیکیشن‌های رایگان و در قسمت سوم پدیده جذاب و جدید بازاریابی رابطه ای یا همان Affiliate Marketing معرفی و بررسی شد. در قسمت آخر این سری از مقالات ابزارهای گوناگون برای کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند و یک نتیجه گیری برای پایان این مجموعه مقالات انجام شده است.

اپلیکیشن‌ها چگونه درآمدزایی می‌کنند؟

ساخت اپلیکیشن می‌تواند شما را ثروتمند سازد فقط اگر در مسیر درست گام بردارید. اگر نگران کسب درآمد از طریق اپلیکیشن رایگان خود هستید باید بگوییم که هیچ جای نگرانی نیست، تجربیاتی کارآمد را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

۲۵درصد از بهترین توسعه‌دهندگان سیستم iOS و ۱۶ درصد از بهترین توسعه‌دهندگان اندروید ماهی بیش از ۵۰۰۰ دلار درآمد از اپلیکیشن‌های رایگان خود کسب می‌کنند.

با استفاده از اعداد و ارقامی که در جمله بالا ذکر شد باید بیان کنیم که تقریبا ۲۰ درصد از برنامه‌ها کاربردی و جذاب هستند، ۳۰ درصد از برنامه‌ها دارای مخاطبان مخصوص به خود بوده  و نیمی از اپلیکیشن‌ها در حقیقت بعد از مدتی از بازار رقابتی خارج می‌شوند.

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند(قسمت آخر) | تبلیغات تلفن همراه عدد

اگر اپلیکیشن شما جزء ۲۰ درصد باکیفیت بازار اپلیکیشن است با یک استراتژی درآمدزایی حرفه‌ای، ثروتمند خواهید شد. اگر دلتان می‌خواهد که اپلیکیشن‌تان جزء ۲۰ درصد برتر باشد، باید اطلاعاتی از ساخت یک اپلیکیشن موفق و شیوه‌های کسب درآمد از طریق اپلیکیشن خودتان را کسب کنید.

در ادامه ویدیویی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن قرارگرفته است که در آن رموز کسب درآمد میلیونی توسعه‌دهندگان ذکر شده است. اطمینان داریم که این ویدیو ایده‌های نابی برای ساخت اپلیکیشن موفق به شما ارائه می‌دهد.

ساخت اپلیکیشن مبحثی کاملا جدا و مفصل است اما می‌توانید سرنخ‌هایی از طریق این مطالب کسب کنید.

بیایید محاسبه کنیم که چه میزان درآمد از اپلیکیشن رایگان شما حاصل می‌گردد. می‌توانیم این کار را با بررسی تفاوت بین سرویس‌های پولی و فریمیوم (Freemium) آغاز کنیم.

اپلیکیشن‌های پولی در مقابل فریمیوم

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند(قسمت آخر) | تبلیغات تلفن همراه عدد

نگاهی به دسته‌بندی اپلیکیشن‌های که سود بالایی دارند بیاندازید، بازی‌ها پول‌سازتر هستند البته توجه داشته باشید که این آمار به صورت میانگین می‌باشد و اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که خیلی بیشتر از بازی‌ها سودآورند. پس به این فکر کنید که کارآمدتر از رقبای خود باشید.

طبقه‌بندی سودآورترین اپلیکیشن‌ها

فاکتور دیگری که هنگام خلق یک اپلیکیشن باید به آن توجه کنید پلتفورمی است که مورد استفاده قرار می‌دهید. بیایید معیاری معادل ۵۰۰۰ دلار را برای درآمد ماهیانه هر اپلیکیشن درنظر بگیریم. این معیار سنجش شاید از میانگین درآمد بسیاری از توسعه دهندگان آمریکایی و اروپایی کمتر باشد و در برخی از کشورها این میزان برابر با دستمزد کل تیم باشد.

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند(قسمت آخر) | تبلیغات تلفن همراه عدد

مدل‌های درآمدزایی همچون Affiliate  و CPI شاید مسیرهای دشواری برای دستیابی به سود بالا باشند اما این نوشته نشان می‌دهد که ارزشش را دارند.

بهترین ابزار برای درآمدزایی اپلیکیشن رایگان شما

امروزه زمانی که می‌گوییم یک اپلیکیشن رایگان است یعنی دانلود آن رایگان می‌باشد. اما همیشه راهی برای کسب درآمد بالا از طریق همین اپلیکیشن‌ها وجود دارد. بیایید نگاهی بیاندازیم به بهترین ابزاری که از طرق مختلف اپلیکیشن شما را به یک منبع درآمد غنی تبدیل می‌کند.

ابزارهای درآمدزایی از طریق تبلیغات درون اپلیکیشنی

زمانی که حرف از ابزار تبلیغات درون اپلیکیشنی به میان می‌آید اولین فکری که به ذهنتان خطور می‌کند پیدا کردن یک شبکه تبلیغاتی مناسب است. اولین شبکه تبلیغات درون اپلیکیشنی هم AdMob گوگل می‌باشد که به مشتریان امکان استفاده از گوگل آنالتیکس را برای ارزیابی تبلیغاتشان و بهبود آن، درک بهتر مخاطبان و جذب مخاطبان/مشتریان جدید می‌دهد.

InMobi ابزاری به منظور کمک به خلق یک تجربه کاربری بهتر است. از لحاظ بصری بسیار جذاب‌تر از اکثر پلتفورم‌های تبلیغاتی می‌باشد و به کاربر این امکان را می‌دهد تا نظراتشان را درمورد تبلیغات بیان کنند و در نتیجه ارزش هدفمندی تبلیغات را برای تبلیغ‌دهندگان افزایش می‌دهد.

سیستم تبلیغات اپلیکیشن فیسبوک (Facebook’s app) نمایش تبلیغات خود را درون اپلیکیشن شما با هدفمندی دقیق‌تر و درآمدی بالاتر پیشنهاد می‌کند.

درمیان ابزار محبوب و موثر درآمدزایی از طریق تبلیغات درون اپلیکیشنی  می‌توان سیستم تبلیغات آمازون را نام برد ( که هنوز از طریق هزینه براساس هر نمایش محاسبه می‌شود)، سیستم خودکار Tapjoy که دارای پیش بینی تحلیل ها هم می‌باشد، Appsfire تبلیغاتی را انتخاب می‌کند که بهترین ترکیب را با طراحی اپلیکیشن داشته باشد، StatrtApp که تبلیغات را رده بندی می‌کند و نرخ کلیک شدگی را افزایش می‌دهد و بسیاری از ابزار دیگر که نمونه‌های وطنی آنها نیز در بازار است و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تبلیغات درون اپلیکیشنی برای اپلیکیشن‌های بازی

امروزه بازی‌ها از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها به حساب می‌آیند برخی از سیستم‌های تبلیغاتی منحصرا برای بازی‌ها هستند. لیست سیستم‌های تبلیغات درون اپلیکیشنی با یونیتی (Unity) شروع می‌شود که تمرکز کامل بر روی بازی‌ها و تبلیغات هدفمند برای گیمرها دارد. در یک کلام این ابزار سبب می‌شود تا اپلیکیشن‌ها به راحتی در طول کل بازی کسب درآمد داشته باشند.

NativeX ویدیوهای جذاب و تبلیغات زیبایی را در بازی‌ها اجرا می‌کند. Chartboost یکی از بزرگترین شبکه های تبلیغات موبایلی منحصرا برای اپلیکیشن‌های بازی می‌باشد که با پیشنهاد امکان فروش جانبی به صورت رایگان و دسترسی مستقیم به بازار معاملات سازندگان بازی‌ها را به سود برساند و به راحتی کاربر جذب کند.

 

تبلیغات ویدیویی درون اپلیکیشنی

ابزار دیگری که ارزش معرفی در این لیست را دارد تبلیغات ویدیویی است. اگر تبلیغات ویدیویی مناسب برای اپلیکیشن شما باشد با کمک ابزارهای زیر می‌توانید درآمدزایی بالا و راحتی داشته باشید.

Interactive ترکیبی از تبلیغات خلاقانه و گزارش کامل و تحلیل آن‌ها می‌باشد که بدون خراب کردن تجربه کاربری سبب درآمدزایی اپلیکیشن می‌شود. YuMe را در این لیست داریم که با استفاده از الگوریتم‌های لحظه ای سبب می‌شود تا کمپین بهترین بازخورد را داشته باشد.

در سوی دیگر Adcolony موجود می‌باشد که دارای تکنولوژی پخش ویدیوهای HD می‌باشد و امکان بازپخش ویدیو به صورت رایگان هم در نظر گرفته است. Vungle تنها SDK است که برای اندروید، iOS  و ویندوز مناسب می‌باشد.

نتیجه گیری

شیوه‎های کارآمد بسیاری برای درآمدزایی از اپلیکیشن‌های رایگان وجود دارد، اما این نوع درآمدزایی احتیاج به برنامه ریزی و استراتژی‌های جامع بازاریابی دارد. شیوه تبلیغات در اپلیکیشن‌ها همچنان پیشروترین روش درآمدزایی است و ۶۵% از کل اپلیکیشن‌های بازار از این روش استفاده می‌کنند  (منبع: Sweetpricing). هنوز توسعه دهندگان از دو روش پرداخت درون اپلیکیشنی و تبلیغات به صورت همزمان جهت درآمدزایی استفاده می‌کنند.

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند(قسمت آخر) | تبلیغات تلفن همراه عدد

 

توسعه دهندگان اپلیکیشن باید از تحقیقات بازار استفاده کرده تا کاربران هدف را مشخص نمایند و رقبای موفق را مورد تحلیل قرار دهند. چالش اصلی آگاهی بخشی، به دست آوردن وفاداری کاربران و انتخاب مدل درآمدی صحیح است. توسعه دهندگان باید برای کمپین های تبلیغاتی  هدفمند جهت ترویج و انتشار اپلیکیشن، به روز رسانی مداوم ویژگی ها،  استفاده از ترکیب های مختلف درآمدی جهت ارزش افزایی به کاربران، برنامه ریزی دقیق داشته باشند. این عوامل کمک می کند توسعه دهنده همیشه در بازار رقابتی پیشرو بوده و مشتریان وفادار و راضی داشته باشد.

با توجه به محدودیت‌های موجود ابزار ایرانی در این مقاله معرفی نشده و ابزار معرفی شده به منظور آشنایی هرچه بیشتر شما با شیوه‌های گوناگون کسب درآمد می‌باشد. سپاس که همراهمان بودید.

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند(قسمت آخر) | تبلیغات تلفن همراه عدد
کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی هستم و به ترجمه و نگارش علاقه مندم. جذابیت دنیای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال و سرعت بروزرسانی آن سبب شد تا در این زمینه فعالیت داشته باشم و هرروز مطالب جدید را یاد بگیرم و با علاقه مندان این زمینه به اشتراک بگذارم.