اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند (قسمت سوم)

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند (قسمت سوم) | تبلیغات تلفن همراه عدد

در قسمت اول و قسمت دوم سری مقالات “اپلیکیشن‌‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند”، شیوه‌های مختلف کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌ها به ویژه اپلیکیشن‌های رایگان بررسی شد. در این قسمت می‌خواهیم مبحث جذاب و سودمند بازاریابی رابطه‌ای یا همان “Affiliate Marketing” را بررسی کنیم.

کسب درآمد از طریق بازاریابی رابطه‌ای (Affiliate Marketing)

بازاریابی رابطه‌ای چیست؟

بازاریابی رابطه‌ای، فرایند کسب درآمد از طریق ترویج محصولات دیگر شرکت‌ها است. شما محصولی را که دوست دارید پیدا می‌کنید و خرید آن را به دیگران توصیه می‌کنید، از این طریق به ازای هر فروش درصد سودی نصیب شما می‌شود.

  • شما راضی و خوشحال هستید چون درآمد کسب کرده‌اید.
  • شرکت خوشحال است چون توانسته به مشتری جدیدی بفروشد که غیر از این طریق ممکن بود نتواند به آن شخص دسترسی یابد.
  • مشتری راضی است چون از طریق شما در مورد محصول آگاه شده است.

زیبایی بازاریابی رابطه‌ای این است که نیازی نیست شما زمان و انرژی صرف تولید محصول کنید. شما می‌توانید فروش محصول را به محض معرفی به بازار آغاز کنید.

از همین طریق است که توسعه‌دهندگان می‌توانند محصولات و خدمات را به فروش برسانند و بر مبنای تعداد کلیک‌ها و نصب‌ها درآمد کسب کنند. توسعه‌دهنده‌ها، بنرهای اپلیکیشن فرد دیگر ، محصولات یا خدمات شرکت‌ها را بر روی اپلیکیشن خود قرار می‌دهند.

فروشگاه آمازون بهترین نمونه بازاریابی رابطه‌ای است. توسعه‌دهنده کافی است یک محصول را برای تبلیغ در درون اپلیکیشن خود انتخاب کنند و از راه تبلیغات درآمد داشته باشد.

هزینه به ازای یک عمل (CPA)

تعداد زیادی شبکه رابطه‌ای وجود دارد که به شما در پیدا کردن رابطه‌ای که مناسب با اپلیکیشن شما باشند کمک خواهند کرد. عموما شبکه‌ها بر مبنای هزینه به ازای عمل هستند.

چند راه برای استفاده از این مدل کسب درآمد وجود دارد:

  • ترویج دیگر اپلیکیشن‌ها
  • تبلیغ محصولات از طریق بنرها
  • ترویج محصولات از طریق کافه‌بازار

هزینه به ازای نمایش (CPM یا  Cost Per Mile)

مدل درآمدی بر حسب تعداد نمایش‌ها است. هنگامی که یک تبلیغ‌دهنده به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش بنر تبلیغاتی خود هزینه پرداخت می‌کند اصطلاحا گفته می‌شود که شیوه پرداختی به صورت CPM است.

متوسط درآمد به ازای هر هزار نمایش

  • بنری: اندروید (۱٫۱۵$- ۲٫۵۰$)
  • تمام صفحه: اندروید (۳٫۰۰$ تا ۴٫۰۰$)

هزینه به ازای هر کلیک (CPC یا  Cost Per Action)

مدل درآمدی است که توسعه‌دهنده به ازای کلیک‌های صورت گرفته بر روی تبلیغ، درآمد کسب می‌کند. این مدل درآمدی بسیار مشهور است و شبکه‌های معروفی همانند Adfonic یا همان Byyd و Google AdMob از این مدل استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال توسعه‌دهنده بازی Pink Pointer از تبلیغات کلیکی برای کسب درآمد از اپلیکیشن‌ رایگان بازی‌های فکری خود استفاده می‌کند.

هزینه به ازای هر فروش  (CPS)

از طریق مدل درآمدی CPS، توسعه‌دهنده اپلیکیشن تنها زمانی درآمد کسب می‌کند که خرید کامل شده باشد. ناشر اپلیکیشن به ازای هرفروش، درصدی ثابتی از فروش را دریافت می‌کند.

 

هزینه به ازای بازدید (CPV)

نمایش‌دهنده به ازای تعداد بازدیدها از ویدیو تبلیغاتی خود یا تعاملات تبلیغاتی، همانند تعداد کلیک بر روی بنر یا دکمه فراخوان هزینه پرداخت می کند. توسعه دهنده بازی‌های Brighthousef با استفاده از این مدل درآمدی، درآمد خود را افزایش داد. آن‌ها از تبلیغات ویدیویی و تمام صفحه در اپلیکیشن White Tiles4 استفاده کردند تا در بین مراحل مختلف بازی به نمایش درآید.

هزینه به ازای هر نصب (CPI)

نوعی از درآمدزایی است که نمایش‌دهنده تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کند که اپلیکیشن تبلیغ شده توسط کاربران نصب شود.

در عکس زیر شبکه های تبلیغاتی مختلف و شیوه های پرداخت، ویژگی ها و انواع تبلیغاتی که امکان نمایش آنها را دارند ذکر شده است.

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند (قسمت سوم) | تبلیغات تلفن همراه عدد

 

درقسمت آخر این سری از مقالات ابزار مختلف کسب درآمد و نمونه های موردی آنها را با شما درمیان میگذاریم و نتیجه‌گیری خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اپلیکیشن‌های رایگان چگونه کسب درآمد می‌کنند (قسمت سوم) | تبلیغات تلفن همراه عدد

در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کردم، به رفتار مصرف کننده و روانشناسی علاقه زیادی دارم. در زمینه وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی فعالیت میکنم و هر روز کارم برام یک روز جدید و شاد. عاشق سفر رفتن، کتاب خوندن و عکاسیم.