چگونه می‌توان یک کمپین تبلیغاتی کم هزینه راه اندازی کرد؟

چگونه می‌توان یک کمپین تبلیغاتی کم هزینه راه اندازی کرد؟ | تبلیغات تلفن همراه عدد

اگر می‌خواهید کمپین تبلیغاتی موفقی راه اندازی کنید اما بودجه‌ی اندکی دارید نگران نباشید رسیدن به موفقیت همیشه به سادگی بدست نمی‌آید. خوشبختانه می‌توانید استرتژی بازاریابی کم هزینه‌ای را دنبال کنید در حالی که دقیقا مشتریان هدف خود را جذب می‌کنید بدون ایجاد هرگونه اختلالی در روند پیشرفت‌تان ایجاد شود.

 

زمانی که یکبار سود تلاشتان را کسب می‌کنید می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را مجددا به کار بگیرید و در نهایت به نتایج بسیار بهتری برسید زیرا به شناخت کامل و جامعی رسیده‌اید و این بار می‌توانید ضعف‌های گذشته را رفع کنید. پس از راه اندازی مجدد یک کمپین و یا حتی یک محتوا واهمه نداشته باشید. اگر شما آماده هستید که دست بکار شوید اما نمی‌دانید که چگونه پیغام خود را به گوش مشتریان واقعی خود برسانید، این نوشته به کمک شما می آید و هرآنچه را که در این زمینه به آن احتیاج دارید نشان‌تان می‌دهد. شما شایسته رسیدن به بهترین نتیجه‌ها هستید.

برای خود اهداف تعریف شده تعیین کنید!

زمانی که وقت بازاریابی محصولات و خدمات فرا می‌رسد افراد بدون آگاهی از اینکه دربلند مدت به چه می‌رسند فقط شروع به کار می‌کنند. آگاه باشید که جا پای این اشخاص نگذارید. به آنچه که در ذهن خود دارید نخواهید رسید اگر که مقصد خود را از ابتدا تعیین نکرده باشید.

 

به بیان دیگر دیدی روشن از آینده‌ی خود و آنچه که تا آخرین لحظه می‌خواهید انجام دهید را در ذهن داشته باشید. این‌ها سبب می‌شود که برای ادامه و پیشرفت انرژی و قدرت داشته باشید. ابتدا اهداف بلند مدتی که دست آوردهای شما را در ۵ سال و یا ۱۰ سال آینده مشخص می‌کنند را تعیین کنید و پس از آن شما اهدافتان را به بخش‌های مختلف تقسیم خواهید کرد. هرهدف کوتاه مدت باید شما را به دستاوردهای بلند مدت‌تان نزدیک‌تر کند و به شما در بدست آوردن انگیزه کافی برای ادامه مسیر کمک کند.

از تبلیغات هزینه براساس هر کلیک(CPC) استفاده کنید!

در حالی که پلتفرم‌های بسیاری برای بازاریابی محصول و یا سرویس شما برای مشتریان هدف وجود دارد اما بازاریابی تبلیغات CPC غیرقابل اجتناب می‌باشد و بدون شک به کمک شما می‌آید.

شما می‌توانید کاربرانی را که در جستجو اصطلاحات و عبارت‌های مربوط به کسب و کار شما هستند را مورد هدف قرار دهید و از این طریق شانس خود را برای فروش افزایش دهید. زمانی که شما از سیستم تبلیغات CPC استفاده می‌کنید برای هر کلمه کلیدی که شما مورد هدف قرار می‌دهید یک قیمت مزایده‌ای در نظر می‌گیرید. اگر در این مسیر موفق عمل کنید محتوای شما در صدر فهرست قرار می‌گیرد.

برخی از افراد اشتباه می‌کنند و تبلیغاتشان را برای تمامی افرادی که کلمات کلیدی مورد هدف آن‌ها را جستجو می‌کنند به نمایش در می‌آورند که هزینه بیهوده ای را به دنبال دارد. زمانی که شما از این رویکرد استفاده می‌کنید موتور جستجو پیام شما را برای افرادی که به دنبال منابع رایگان هستند هم نمایش می‌دهند که سبب می‌شود سرمایه تبلیغات خود را صرف کاربرانی کنید که اصلا قصد خرید هم ندارند. اگر شما دقیقا مخاطب هدف را مدنظر قرار دهید دچار این مشکل نخواهید شد.

محتوایی با کیفیت بالا خلق کنید!

چگونه می‌توان یک کمپین تبلیغاتی کم هزینه راه اندازی کرد؟ | تبلیغات تلفن همراه عدد

محتوای با کیفیت مهمترین دارایی کسانی است که به دنبال راه اندازی کمپین با سرمایه اندک هستند. اگر محتوای ارزشمندی برای خوانندگان خلق کنید سبب می‌شود که آن‌ها به نوشته شما لینک بدهند و ترافیک وب سایت شما از این طریق افزایش یابد. می‌توانید از سایت‌های نظرسنجی استفاده کنید تا ببینید که چه افرادی به دنبال چه محتوایی هستند و با پاسخ دادن به سوالات به وبسایت خود لینک بدهید و ترافیک ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید که از اهداف بازاریابی خود عقب نمانید به خاطر داشته باشید که محتوای خوب همیشه یک یا چند عکس جذاب دارد که سبب می‌شود مخاطبان با محتوا تعامل ایجاد کند. زمانی که آماده اید تا با استفاده از تولید محتوا استفاده از کمپین خود را افزایش دهید یک برنامه منظم تنظیم کنید تا شما را در مسیر پیشرفت و همچنین راضی از نتیجه نگاه دارد.

از شبکه های اجتماعی استفاده کنید!

چگونه می‌توان یک کمپین تبلیغاتی کم هزینه راه اندازی کرد؟ | تبلیغات تلفن همراه عدد

اگر در کمپین‌های تبلیغاتی خود موفق بوده‌اید ولی از قدرت شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کرده‌اید بهتر است که به فکر تغییر باشید. زمانی که محتوایی جذاب درشبکه‌های اجتماعی چون فیسبوک و توییتر انتشار می‌دهید بازخوردی دریافت میکنید که شما را در تولید مطالبی که بیشترین توجه را به محتوای شما جذب کند کمک می‌کند.

زمانی که مطالب مفید انتشار می‌دهید مخاطبان مطالب مفید شما را با دوستان و خانواده خود به اشتراک می‌گذارند و این سبب می‌شود که شما بدون پرداخت هزینه‌ایی شناخته شوید و گسترش پیدا کنید. اگر نمی‌دانید که دقیقا چه مطالبی را انتشار دهید از مخاطبان خود سوال کنید که دوست دارند چه مطالبی را بخوانند و بیاموزند. اما با ارائه تخفیفات و پیشنهادات ویژه به خطا نرفته‌اید.

از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید!

زمانی که از تبلیغات CPC یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید باید هزینه‌ایی را صرف مخاطبانی کنید که از ویسایت شما دیدن می‌کنند اما مشتری حقیقی شما نیستند. در صورتی که شما از چشم انداز خود پیروی نکنید باید هزینه زیادی را صرف تبلیغات کنید برای مخاطبانی که مشتری هدف شما نیستند.

می‌توانید از ایمیل مارکتینگ برای حفظ رابطه با مشتریان خود که در آینده از شما خرید خواهند کرد، استفاده کنید. نتیجه ایی خارق العاده را به دنبال خواهد داشت. زمانی که محصول و یا سرویس جدیدی وارد بازار فروش می‌کنید می‌توانید به کمک ایمیل مارکتینگ به مشتریان حقیقی خود که با شنیدن پیشنهادات ویژه شما خوشحال خواهند شد اطلاع رسانی کنید. با ارسال ایمیل می‌توانید مخاطبان هدف خود را به سمت وبسایت خود هدایت کنید.

پیگیر نتایج کمپین خود باشید!

چگونه می‌توان یک کمپین تبلیغاتی کم هزینه راه اندازی کرد؟ | تبلیغات تلفن همراه عدد

اگرچه که راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی کم هزینه آسان نیست اما پیگیری نتایج حاصل از کمپین سبب اثرگذاری بیشتر و کاهش در هزینه‌ها می‌شود. می‌توانید به کمک نرخ تبدیل از تعداد افرادی که از صفحه فروش شما بازدید می‌کنند یا ایمیل شما را مشاهده می‌کنند، آگاه شوید. با کمک نرخ تبدیل می‌توانید در روند کارکرد صفحه فروش وبسایت و ایمیل‌های ارسالی خود بهبود ایجاد کنید.

شاید در روند آزمون و خطا برای رسیدن به نتیجه مطلوب مقداری هزینه صرف شود اما رسیدن به نتیجه مطلوب سبب میشود به درآمد و سود دهی بالایی دست یابید.

سخن پایانی

هدفگذاری، تولید محتوا و پیگیری نتایج مثال‌های کمی هستند از تمام فعالیت‌هایی که شما می‌توانید برای اجرای کمپینی با هزینه اندک به کارببرید. تولید محتوا نه تنها مخاطبان بیشتری جذب می‌کند بلکه سبب می‌شود که احترام آنها را بر بی‌انگیزد و الهام بخش آن‌ها باشد.

رویکرد صحیح همانند بکار بردن قدرت تبلیغات CPC سبب می‌شود تا سرمایه‌ایی بی‌هدف خرج نشود. به کاربردن این نکات سبب می‌شود که شما به بالاترین سود ممکن برسید.

 

چگونه می‌توان یک کمپین تبلیغاتی کم هزینه راه اندازی کرد؟ | تبلیغات تلفن همراه عدد
کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی هستم و به ترجمه و نگارش علاقه مندم. جذابیت دنیای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال و سرعت بروزرسانی آن سبب شد تا در این زمینه فعالیت داشته باشم و هرروز مطالب جدید را یاد بگیرم و با علاقه مندان این زمینه به اشتراک بگذارم.