چگونه یک اپلیکیشن تجاری را در ۱۰ گام راه اندازی کنیم! (قسمت دوم)

چگونه یک اپلیکیشن تجاری را در ۱۰ گام راه اندازی کنیم! (قسمت دوم) | تبلیغات تلفن همراه عدد

در قسمت اول شش گام از ده گام راه اندازی یک کسب و کار اپلیکیشنی را بررسی کردیم در ادامه گام های پایانی و راه های رسیدن به موفقیت در این زمینه را بررسی می‌کنیم و به یک جمع بندی نهایی میرسیم.

گام هفتم: نمونه آزمایشی و بازخوردها

زمانی که اپلیکیشن آماده شد بدون مقدمه چینی وسط بازار اپلیکیشن شیرجه نزنید. این کار ریسک بالای دارد زیرا ممکن است کاربران اپلیکیشن شما را دوست نداشته باشند و یا شاید اپلیکیشن شما هنوز نیاز به اصلاحات داشته باشد. به طور کلی شما برای ساخت یک اپلیکیشن بیش از ۲ ماه زمان احتیاج دارید. و شاید بیش از ۶ ماه زمان برای توسعه محصول خود لازم داشده باشید. حال تصور کنید که کل این زمان و زحمات شما در چشم به هم زدنی نابود شود.

برای مقابله با این اتفاق بهترین تصمیم ساخت نمونه آزمایشی است. در این مورد، یک مدل شبیه سازی شده در نظر گرفته می‌شود که شامل ویژگی‌های اصلی، ایده اصلی و طراحی بصری اپلیکیشن شما می‌باشد.

نمونه آزمایشی می‌تواند توسط کاربران و سرمایه گذاران مورد تست قرار گیرد. این نمونه آزمایشی سبب می‌شود شما نقاط قوت و ضعف کار خود را بیابید و باعث می‌شود اپلیکیشن خود را بهبود بخشید. اگر کاربران حاضر باشند نمونه آزمایشی شما را بخرند پس قدرتمندتر به کار خود ادامه دهید. شما همچنین ایده های جالب و غیرمنتظره‌ای در هنگام اجرای نمونه آزمایشی خود دریافت خواهید کرد که خالی از لطف نیست.

نمونه آزمایشی بهترین گزینه برای جذب سرمایه گذاران می‌باشد که بتوانند امکانات اپلیکیشن شما را تجربه کنند. یک نمونه آزمایشی ساده خیلی راحتتر از توضیحات شفاهی و فریم تصاویر سرمایه گذاران را ترقیب خواهد کرد.

در نهایت، فراموش نکنید که ساخت و امتحان یک نمونه آزمایشی هزینه بسیار کمتری از طراحی مجدد اپلیکیشن به همراه خواهد داشت. نمونه آزمایشی بخصوص برای کسانی که بودجه اندکی برای شروع کار دارند بسیار انتخاب مناسبی است.

گام هشتم: قیمت گذاری

محاسبه‌ی هزینه‌ها پیش از راه اندازی اپلیکیشن نیمی از روند کار است. بسیار مهم است که بدانید چگونه این هزینه رفته را باز گردانید. پس  به کسب در آمد در اپلیکیشن‌ها میرسیم.

اول از همه به این فکر کنید که چه نوع اپلیکیشنی می‌خواهید داشته باشید: پولی یا رایگان. تا الان متوجه شده‌اید که اپلیکیشن‌های محبوب هزینه‌ایی به اجبار از کاربران دریافت نمی‌کنند.

شیوه های درآمدزایی در اپلیکیشن‌ها

در ادامه شیوه‌های درآمدزایی در اپلیکیشن‌ها آمده است:

تبلیغات:

شما می‌توانید از انواع مختلف تبلیغات در اپلیکیشن خود استفاده کنید. این تیلیغات در سایز، محل قرارگیری و حتی فرمشان با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین کسب درآمد از طریق اپلیکیشن‌ها بر اساس نوع کاربران، منطقه جغرافیایی، تعامل با تبلیغ و بسیاری از موارد دیگر متفاوت است.

توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها می‌توانید از طریق شبکه‌های تبلیغاتی مانند Google’s AdMob، Unity Ads، Chartboost (که نمونه های خارجی هستند) تبلیغ دریافت کنند.

خرید درون اپلیکیشنی:

یکی دیگر از شیوه‌های کسب درآمد برای اپلیکیشن‌ها است. این شیوه برای اپلیکیشن‌های بازی بسیار کارآمد و مناسب است. کاربر می‌تواند با پرداخت پول، زمان، انرژی و یا هرعامل دیگری که در بازی موثر است،بخرد.

فروش مستقیم:

مطمئنا اپلیکیشن شما می‌تواند فروش محصولات ویا خدمات باشد واز این طریق کسب درآمد کند.

نسخه حرفه‌ای:

شما می‌توانید ۲ نسخه از اپلیکیشن خود را وارد بازار کنید، رایگان و پولی. در نسخه پولی می‌توان امکانات و ویژگی‌های خاصی را برای کاربران در نظر گرفت.

البته شما می‌توانید ترکیبی از این شیوه‌ها را هم به کار ببرید.

در انتخاب اینکه اپلیکیشن خود را پولی کنید دقت کنید. امروزه بسیاری از اپلیکیشن‌ها رایگان می‌باشند و شما اگر بخواهید اپلیکیشنی پولی داشته باشید باید برنامه‌ای ارائه کنید که ارزش پرداخت هزینه از طرف کاربران را داشته باشد.

گام نهم: بازاریابی اپلیکیشن

بعد از اینکه اپلیکیشن شما آماده شد تبلیغات را فراموش نکنید. اکنون کسب و کار شما نیاز به ارتقا دارد. اشاره کردیم که رقابت بین اپلیکیشن‌ها بسیار تنگاتنگ است. پس شما باید هزینه‌ای برای تبلیغات و روابط عمومی خود در نظر بگیرید.

با شبکه‌های اجتماعی شروع کنید. صفحات رسمی در فیسبوک، اینستاگرام و یا شبکه‌های اجتماعی دیگر که تعدادشان هم کم نیست، داشته باشید. پیوسته به فکر این باشید که آخرین اخبار اپلیکیشن خود را به اطلاع  کسانی که در اپلیکیشن شما عضویت دارند، برسانید.

 

وبسایت طراحی کنید. شبکه‌های اجتماعی برای دستیابی به کاربران واقعی کافی نیست. دست کم یک وبسایت ساده به شما این شانس را میدهد تا مخاطبان خود را گسترش دهید. علاوه بر اینها شما باید در وبلاگ‌ها، وبسایت‌ها و مجلات بررسی اپلیکیشن، لیست برترین‌ها و… نیز ظاهر شوید.

تمام این کارها نیاز به سرمایه دارد پس شما باید طرح کسب و کارتان را برای بازاریابی اپلیکیشن خود متنوع در نظر بگیرید و یا فرد متخصصی را برای کمک در این مرحله استخدام کنید.

گام دهم: ارتقاء و پیشرفت

کار شما با دانلود و یا فروش اپلیکیشنتان به پایان نمی‌رسد. کاربران منتظر نسخه‌های به روز رسانی شده اپلیکیشن شما هستند. آیا می‌دانستید که بیشتر اپلیکیشن‌ها فقط برای چند روز توسط کاربران استفاده می‌شوند و فقط تعداد اندکی از اپلیکیشن‌ها هستند که برای ماه‌ها و یا شاید بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فراموش نکنید که برای موفقیت طولاتی مدت باید همیشه به فکر بهبود اپلیکیشن خود باشید تا مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید!

برای سرورتان، ویژگی‌های جدیدی که به اپلیکیشن خود اضافه می‌کنید و مسائلی که برای بهبود اپلیکیشن با آنها رو به رو می‌شوید هزینه‌هایی را در نظر بگیرید. به خاطر تمام مواردی که ذکر شد و بسیاری از موارد دیگری که ممکن است در طول مسیر با آن رو به رو شوید، پیشنهاد می‌شود که به دنبال یک شریک خوب باشید.

 

نتیجه گیری

اگر حتی شما توسعه دهنده هم نباشید باید زحمت زیادی برای ساخت کسب و کار اپلیکیشنی خودتان بکشید. در طول این مسیر افرادی را بیابید که متعهد هستند و پشتکار زیادی دارند تا سریعتر به موفقیت برسید. یافتن شریک مناسب در این مسیر حرکت شما را سریعتر و راحتتر میسازد تا به موفقیتی که مد نظر دارید زودتر از آنچه که تصور میکردید برسید.

چگونه یک اپلیکیشن تجاری را در ۱۰ گام راه اندازی کنیم! (قسمت دوم) | تبلیغات تلفن همراه عدد

کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی هستم و به ترجمه و نگارش علاقه مندم. جذابیت دنیای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال و سرعت بروزرسانی آن سبب شد تا در این زمینه فعالیت داشته باشم و هرروز مطالب جدید را یاد بگیرم و با علاقه مندان این زمینه به اشتراک بگذارم.