چگونه لینک‌های هدر، فوتر، محتوا و نویگیشن بر سئو تاثیر می‌گذارند

چگونه لینک‌های هدر، فوتر، محتوا و نویگیشن بر سئو تاثیر می‌گذارند | تبلیغات تلفن همراه عدد

کدام لینک ارزشمند‌تر است: لینک‌هایی که در نویگیشن قرار دارد، یا آن‌هایی که در داخل متن صفحه شما هستند؟ ، اگر یکی از این لینک‌های داخل محتوای شما عکس باشد، و دیگری متن چطور؟ همه لینک‌های به وجود آمده یکسان نیستند، و آشنا شدن با جزئیات به شما کمک خواهد کرد لینک‌های قوی‌تری بسازید.

 

چگونه لینک‌های هدر، فوتر، محتوا و نویگیشن بر سئو تاثیر می‌گذارند | تبلیغات تلفن همراه عدد

متن ویدیو

در این مقاله راجع به لینک‌های موجود در Header ، Footer و نویگیشن مقابل لینک‌های موجود در بدنه‌ی محتوا صحبت می‌کنیم، و چگونی تاثیر این لینک‌ها بر لینک‌های داخلی و خارجی و لینک equity و لینک ارزشمند که از سایت شما گذر می‌کند یا به دیگر وب‌سایت‌ها اگر به آن‌ها لینک دهید، بحث خواهم کرد.

چگونه لینک‌های هدر، فوتر، محتوا و نویگیشن بر سئو تاثیر می‌گذارند | تبلیغات تلفن همراه عدد

 

بنابراین در اینجا از سایت Candy Japan نام می‌بریم، که اخیرا ۱ میلیون دلار فروش داشته است. و برای Candy Japan بسیار غرور آمیز است. آن‌ها این جعبه‌های زیبا را به صورت تصادفی از شکلات‌های ژاپنی انتخاب، و به خانه شما ارسال می‌کنند. وب‌سایت آن‌ها در واقع بسیار ساده است. آن‌ها تعدادی لینک در فوتر سایت دارند. تعدادی لینک داخل متن دارند، اما همه لینک‌هایی که از آن‌ها نام بردیم را ندارد. اما من در اینجا فرض می‌کنم آن ها تعداد بیشتری لینک دارند تا به مقصودی که دارم برسم.

به نظر می‌رسد که وقتی بحث لینک‌های داخلی پیش می‌آید موارد جالب توجهی وجود دارد. بنابراین، به عنوان مثال، برخی از لینک‌های داخل صفحه اهمیت بیشتری دارند و بار بیشتری را نسبت به دیگر لینک‌ها حمل می‌کنند. اگر باهوش باشید و تمام این موارد را در داخل کل سایت خود اجرا کنید، می توانید به طور افزایشی یا به صورت بالقوه مزایای قابل توجه را وابسته به اینکه چگونه انجام می دهید به دست آورید.

آیا برخی از لینک‌های داخل صفحه نسبت به دیگر لینک‌ها اهمیت بیشتری دارند؟

بنابراین، اول از همه، بهتر است بدانید که ….

۱- لینک های محتوا اهمیت بیشتری دارند

همانطور که به صورت گسترده صحبت کردیم، مهمتر از لینک‌های نویگیشن هستند. این مورد نباید شما را شگفت زده کند، درست است؟ اگر من در اینجا لینکی به صفحات Choco Puffs یا Gummies در سایت خودم داشته باشم، احتمالا در چشمان گوگل بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد تا اینکه به نویگیشن لینک داده باشم.

اکنون، ممکن است در تمام دنیا این درست نباشد، شاید این مسئله در همه موارد عملی نباشد اما در اکثر موارد صحیح و قابل اعتماد عمل کرده است. بنابراین چیزی که در نویگیشن است، احتمالا برای همیشه در نویگیشن باقی خواهد ماند. زمانی که چیزی در اینجا باشد، در اغلب موارد در همین جا باقی می‌ماند. بنابراین کمی دشوار است که بگوییم علت و معلول هستند، اما ما قطعا می‌توانیم این مورد را وقتی که لینک‌های خارجی می‌دهیم ببینیم.

۲-لینک های فوتر اغلب بی ارزش هستند

بنابراین اگر لینکی در فوتر خود دارید، اما آن را در نویگیشن خود ، چه در نویگیشن بالا یا کنار صفحه، یا در متن صفحه ندارید، این لینک بار ارزشی ندارد. در حقیقت، گاهی به نظر می‌رسد اصلا هیچ ارزشی به جز در ایندکس شدن صفحه ندارد.

۳- هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد، ارزش بیشتری دارد

این تئوری برای الان است. اما ما مقالاتی را راجع به این موضوع دیده‌ایم، و فرضیه‌هایی در جامعه سئو  وجود داشته است که اساسا گوگل همانند انسان‌ها که در وب به جستجو می پردازند ، و می‌توانند آن داده ها را به دست آورند و به نوعی آن‌ها را ببیند، نظارت دارد، و این دقیقا ترافیک صفحه است. این صفحه، بازدیدکننده‌های فراوانی را از صفحات دیگر به دست آورده است. دقیقا به نظر می‌رسد که این نویگیشن در مقابل دیگر نویگیشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، که به نظر می‌رسد مورد استفاده قرار نگرفته است.

روش‌های زیادی وجود دارد که ممکن است گوگل، داده‌ها را تفسیر کند یا به جمع‌آوری آن داده‌ها بپردازد. ممکن است بر مبنای سایز آن یا کیفیت CSS باشد. ممکن است بر مبنای اینکه چگونه در صفحه به نمایش در می‌آید باشد. اما صرف نظر از این مطالب، به نظر می‌رسد که استفاده از تعداد لینک‌های بیشتر اهمیت دارد.

۴- لینک‌های قابل مشاهده ارزش بیشتری دارند

این مورد به نظر می‌رسد که چیزی قابل تست کردن است. بنابراین اگر فونت شما خیلی کوچک باشد، یا لینک شما خیلی کوتاه باشد، تقریبا غیر قابل دسترس یا غیر قابل مشاهده برای بازدیدکنندگان به نظر می‌رسد. این مورد  در امتیازات گوگل ارزشی ندارد.

۵- لینک‌های چندگانه در یک صفحه با URL یکسان

به عنوان مثال، من لینک محصول را اینجا در بالای صفحه دارم، اما من همچنین به تب محصولم، پایین اینجا زیر بقیه شکلات‌ها لینک بدهم. به نظر می‌رسد گوگل هر دو لینک را خواهد دید. در این مورد هر دو لینک به یک صفحه اشاره می‌کنند، هر دو به صفحه‌ای که در اینجا قرار دارد اشاره می‌کنند. اما این صفحه تنها ارزش انکر تکست از لینک اول را به ارث خواهد برد، نه هر دوی آن‌ها.

گوگل لینک‌های چندگانه به یک URL را نادیده می‌گیرد. و در هر دو مورد لینک داخلی و خارجی صادق است. به همین دلیل، اگر به این سمت پیش بروید که مطالب داخلی را به صفحات دیگر لینک بدهید، می‌توانید انکر تکست با ارزشی داشته باشید، خوب نگاه کنید، اگر لینک‌ها قبلا در نویگیشن شما وجود دارند، شما هیچ ارزش اضافه‌ای را به دست نمی‌آورید. اگر در بالای محتوای خود نیز استفاده کرده باشید نیز به همین ترتیب است. لینک دوم به آن‌ها بار ارزشی ندارد.

 

آیا مکان یا نوع لینک بر لینک‌های خارجی تاثیر گذار است؟

مورد دیگری که در لینک‌های خارجی قابل توجه است مکان لینک‌ها در صفحه است.

۱-لینک‌های داخل محتوا ارزشمند‌تر از لینک فوترها یا نویگیشن‌ها هستند

به طور کلی، لینک‌های نویگیشن بهتر از فوترها عمل می‌کنند. اما در محتوا، این محدوده، دقیقا اینجا که محتوای اصلی را شامل می‌شود، جایی است که شما ارزشمندترین لینک‌ها را به دست می آورید، اگر شما حق انتخاب داشته باشید که از کجا لینک خارجی از یک صقحه را به دست آورید.

۲-اما آیا بین لینک ها یی که در تب جدید باز شوند در مقابل لینک هایی که با کلیک کردن در همان صفحه باز می شوند تفاوتی وجود دارد؟

به نظر می‌رسد که اصلا اهمیتی ندارد. گوگل برایش تفاوتی ندارد که ما چگونه یک صفحه را مشاهده می‌کنیم یا چگونه به یک صفحه هدایت می‌شویم.

۳-لینک های متنی به نظر می‌رسد عملکرد بهتری دارند، و نسبت به لینک‌های تصاویر با تگ alt ارزش بیشتری دارند.

همچنین به نظر می‌رسد این لینک‌ها عملکرد بهتری نسبت به لینک‌های JavaScript و انواع دیگر لینک‌ها داشته باشند، اما مهم است که این را بدانیم، زیرا بسیاری از اوقات آنچه که می‌بینید یک وب‌سایت با چنین عملکردی است. آن‌ها عکس دارند. این عکس‌ها لینکی خواهند داشت که به یک صفحه اشاره می‌کنند، و سپس زیر عکس متنی توصیفی با کلمات کلیدی خواهد بود، که همچنین به این صفحه اشاره می‌کند. اما گوگل به گونه‌ای با لینک اول رفتار می‌کند که انگار تنها لینک است، و این در تصویر کد altی خواهد بود که در انکر متن استفاده شده است، مگر اینکه همه اینها در یک تگ href تعریف شده باشند، در این صورت می‌توانید از توصیف عکس نوشته شده به عنوان انکر مزیت به دست آورید. بنابراین بهترین عمل را داشته باشید.

۴-چند لینک به یک صفحه – ولی تنها انکر اول به حساب می‌آید

خوب، همانند لینک‌های داخلی، تنها انکر اول به حساب می‌آید. بنابراین اگر دو لینک از Candy Japan به من اشاره کنند، تنها لینک بالایی که اول آن را گوگل در HTML می‌بیند مهم است. بنابراین از لحاظ بصری مهم نیست لینک در کجای سایت قرار گرفته باشد، اما در جایی که بحث HTML در صفحه مطرح می‌شود، برای گوگل اهمیت دارد.

۵-تکرار لینک و انکر یکسان در بیشتر یا همه صفحه‌های وب‌سایت شما را به دردسر می اندازد.

همیشگی و جهانی نیست. گاهی اوقات ممکن است درست باشد. آیا آمازون به شما اجازه می‌دهد به Whole Foods از فوترشان لینک دهید؟ بله، آن‌ها این امکان را می‌دهند. آن‌ها بخشی از یک کمپانی و گروه یکسان هستند.  اما اگر، به عنوان مثال، آمازون  تصمیم می‌گرفت که عبارت “آواکادوهای ارزان قیمت به خانه شما ارسال کند” را در فوتر تمام صفحه‌های خود قرار دهد و به صفحه WholeFoods.com/avocadodelivery  لینک دهد، احتمالا مجازات خواهد شد، یا ممکن است فقط ارزشش را کاهش دهد. ممکن نیست هیچ امتیازی داشته باشد، یا هیچ لینک equity نخواهد داشت. بنابراین قابل توجه است در مواردی که شما گزینه انتخابی دارید تصمیم بگیرید که ، “آیا باید از تمام صفحات یک وب‌سایت لینک داشته باشم؟ خوب، یک معامله بی‌نظیر به نظر می‌رسد. من امتیاز تمام این صفحه و تمام لینک equity ها را که از سایت من گذر می‌کند از آن خود می‌کنم. پس این معامله بدی نمی‌تواند باشد.

در عوض، بهتر است که لینک از صفحه‌هایی بگیریم که قبلا به تمام این صفحات لینک داده شده است، به عنوان مثال  اگر ما بتوانیم از صفحه درباره ما یا از صفحه محصولات یا از صفحه اصلی وب‌سایتی، برای صفحه اصلی خود لینک دریافت کنیم، همگی آن‌ها برای گرفتن لینک بسیار مناسب هستند. من لینک از هر صفحه در قسمت فوتر یا از هر صفحه در قسمت سایدبار سایت نمی‌خواهم. این لینک‌ها من را به دردسر می‌اندازند، به خصوص اگر انکر متنی و کلمات کلیدی هدفمند باشد و سئو را دستکاری کند.

چگونه لینک‌های هدر، فوتر، محتوا و نویگیشن بر سئو تاثیر می‌گذارند | تبلیغات تلفن همراه عدد
در رشته مدیریت بازرگانی تحصیل کردم، به رفتار مصرف کننده و روانشناسی علاقه زیادی دارم. در زمینه وبلاگ نویسی و شبکه های اجتماعی فعالیت میکنم و هر روز کارم برام یک روز جدید و شاد. عاشق سفر رفتن، کتاب خوندن و عکاسیم.