موبایل و تبلیغات موبایل در دنیای امروز

دوشنبه ۰۹ شهریور ۹۴، تینا کاظم سلطانی

mobile-Advertising.jpg


امروزه، کمتر کسی برای آنلاین شدن از دستگاهی به جز گوشی‌ هوشمند استفاده می‌کند. موبایل، در محوریت زندگی روزمره‌ی ما قرار دارد و همه‌ چیز‌ حول آن تعریف می‌شود.


اکنون گوشی‌ هوشمند به عنوان اصلی‌ترین ابزار برای اتصال به اینترنت، جایگاه دستگاه‌های دیگر را دچار تزلزل کرده است. موبایل، به عنوان رسانه‌ی نو‌پای این دوران، اکنون نه تنها به تمامی شبکه‌های تبلیغاتی متصل است، بلکه بخشی از آن‌ها نیز محسوب می شود و با بستر گسترده‌ی اینترنت و کاربران نامحدود، توانایی عظیمی در ایجاد مجالی بی سابقه‌ برای نمایش تبلیغات و درآمد‌زایی دارد.


در سال گذشته، صنعت تبلیغات موبایلی رشدی حدود ۶۵٪ داشته است؛ تبلیغات موبایل از صنعت ۱۹/۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۳ با رشد ۶۵٪، به رقم به ۳۱/۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴، رسیده است. با نگاهی گذرا به دیگر رسانه‌های تبلیغاتی، درمی‌یابیم که سرعت رشد تبلیغات موبایل به وضوح افزایش چشم‌گیری داشته است.


بر اساس آمار ارائه شده، دسترسی به اینترنت برای کاربران گوشی‌های هوشمند، بیشتر از استفاده از مرورگر‌های موبایل، از طریق اپلیکیشن‌های موبایل انجام می‌گیرد. همچنین «نرخ کلیک‌شدگی» (CTR) تبلیغات درون برنامه‌ها، به طور متوسط برابر با ۰/۵۶٪ بوده است. این در حالی است که تبلیغات در مرورگر‌های موبایل با CTR متوسط ۰/۲۳٪، اختلاف چشمگیری با تبلیغات درون‌برنامه‌ای دارد.

CTR-app-vs-web-mobile-Ad.jpg


آمار ارا‌ئه شده در مورد عملکرد جهانی تبلیغات موبایل نیز حکایت از قدرت غیر قابل انکار موبایل در تمامی کشورهای جهان دارد و می‌تواند به خوبی مقیاس و فرصتی را که موبایل در حیطه‌ی تبلیغات دیجیتال و آنلاین ایجاد کرده است، نمایان کند.