ایمیل مارکتینگ فروش را افزایش می‌دهد!

 

ایمیل مارکتینگ فروش را افزایش می‌دهد! | تبلیغات تلفن همراه عدد

به دلیل تجربیات خسته کننده‌ از دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی، تصور افراد بر بیهوده بودن بازاریابی ایمیلی است. اما تحقیقات نشان می‌دهد بازاریابی ایمیلی دومین قلاب بزرگ تجارت الکترونیک می‌باشد. زمانی که سئو سایت را به حد مطلوبی رساندید نوبت تمرکز بر کمپین‌های بازاریابی ایمیلی است تا فروش خود را افزایش دهید و روابط خود را با مشتریان تحکیم بخشید.

ایمیل مارکتینگ چه کمکی به شما می‌کند؟

ایمیل مارکتینگ راهی است برای حفظ ارتباط با مشتریان سابق و یادآوری اینکه چرا اولین بار از شما خرید کرده‌اند. ایمیل مارکتینگ سبب می‌شود تا اطلاعات مشتریان خود را از کسب و کارتان به روز نگه دارید، شیوه ای است برای سپاسگزاری از مشتریان وفادار شما و یا مطلع ساختن آنها از تخفیفات، یا ایجاد انگیزه برای بازگشت مشتریانی که مدت زمان طولانی، به مارکت شما سر نزده‌اند.

اما بهترین شیوه برای آغاز کمپین ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه ایمیل مارکتینگی با عملکرد بالا داشته باشیم؟ در این نوشته سعی شده تا نکاتی کاربردی برای عملکرد ایمیل مارکتینگ و در نهایت فروش بیشتر کسب و کار شما ارائه شود.

1. فقط برای مشترکین داوطلب

شاید مجبور کردن مخاطبان برای باز کردن ایمیل شما وسوسه برانگیز باشد، اما فراموش نکنید که با این کار شما ممکن است ارتباطی که هنوز با مخاطبان شکل نگرفته است را به پایان برسانید.

2. تعبیه کردن گزینه لغو اشتراک

این مورد با مورد قبل  باید شانه به شانه هم حرکت کنند و بسیار هم حائز اهمیت می‌­باشند. گزینه لغو اشتراک در انتهای خبرنامه‌ها سبب می‌شود تا مخاطب احساس امنیت بیشتری داشته باشد و هر لحظه که اراده کند خارج شود. این نشان می‌دهد  شما به انتخاب مخاطبان خود احترام می‌گذارید و به خود اعتماد کامل دارید. ممکن است با این کار در مدت زمان کوتاه شاهد تعداد زیادی لغو اشتراک باشید اما در بلند مدت بهترین شیوه برای جلب اعتماد نسبت به برند شما می­‌باشد.

3. شخصی سازی ایمیل‌ها

تا جایی که ممکن است دریافت‌کننده ایمیل را با نام کوچک مورد خطاب قرار دهید. اگر این اطلاعات را در دسترس ندارید ایمیلی عمومی با لحنی صمیمی ارسال کنید.

4.ارسال تخفیفات با مدت زمان معین

همانند شخصی‌سازی ایمیل‌ها، مشتریان به تخفیفات شخصی‌سازی شده همانند سالگرد تولد و یا ازدواج که برایشان ارسال می­‌کنید به خوبی پاسخ می‌دهند. همچنین می‌­توانید تخفیفات مدت دار در ایام ویژه مانند تخفیف تعطیلات نوروزی، روز مادر و… را امتحان کنید و به خوبی پاسخ بگیرید.  افراد به دنبال پیشنهادات خوب و تخفیفات مناسب برای خرید در این شرایط هستند.

 

ایمیل مارکتینگ فروش را افزایش می‌دهد! | تبلیغات تلفن همراه عدد

این کار نشان‌دهنده قدردانی شما از وفاداری مشتریانتان است و سبب می‌شود تا متوجه شوند خرید مجدد از شما به نفع خودشان است. ارسال ایمیل به منظور آگاه ساختن آن‌ها از تخفیفات و پیشنهادات ویژه سبب وفاداری بیشتر و بازگشت به انجام خرید آنلاین از برند شما خواهد شد.

5. استفاده از تقویم خبرنامه برای آگاه سازی از تعطیلات و ایام ویژه

به تقویم سال توجه کنید. پیشنهادات و تخفیفات ایام خاص و تعطیلات را از قبل به وسیله خبرنامه اعلام کنید تا بتوانید زمان کافی برای خود ذخیره کنید. به این ترتیب، با آرامش و بدون استرس به این کمپین‌ها رسیدگی می­‌کنید.

6.نمایش محصولات جدید هنگام ثبت سفارشات

ویژگی‌های جدیدترین مجموعه محصولات خود را در یک ایمیل معرفی کنید و امکان پیش سفارش را هم ایجاد کنید. این شیوه‌ای است برای اینکه مشتریان وفادار احساس کنند شما قدردان وفاداری آن‌ها هستید.

7. نمایش پشت صحنه

خبرنامه این امکان را فراهم می­‌کند تا مشتریانتان را از پشت صحنه فروشگاه آنلاین زیبا و پر زرق و برق خود آگاه کنید. این کار سبب می‌­شود صمیمیت بیشتری بین شما و مشتریانتان ایجاد شود. نشان می‌دهد که تمرکز شما فقط بر روی فروش نیست و به تحکیم روابطتان با مشتریان هم توجه می­‌کنید.

8. قرار دادن بخشی مناسب برای عضویت ایمیل

می‌توانید بخش عضویت ایمیل را بعد از تکمیل فرایند خرید قرار دهید، یا در قسمت درباره ما که باز کردن این صفحه نشان دهنده علاقمندی مخاطب است تا بیشتر درمورد شما بداند. با این حال بهتر است عضویت ایمیلی را در نوار ابزار صفحه فرود خود قرار دهید. این کار سبب می­‌شود تا دسترسی به ایمیل‌ها بیشتر و بیشتر شود.

 

ایمیل مارکتینگ فروش را افزایش می‌دهد! | تبلیغات تلفن همراه عدد

با جملات و پیشنهادات جذاب مشتریان خود را به ثبت آدرس ایمیلشان ترغیب کنید. به نمونه بالا توجه کنید که بخش دریافت عضویت فروشگاه “هاکبری” را نشان می‌دهد. دقت کنید چگونه با یک جمله و عکس زیبا شما را ترغیب می­‌کند تا ایمیل آدرس خود را وارد کنید.

9. استفاده از ایمیل برای جلب رضایت

رضایت‌مندی مشتریان سبب می‌شود تا مخاطبان با اطمینان روی دکمه خرید کلیک کنند ولی جلب رضایت مشتری سخت‌تر از آن است که تصور می­‌کنید. ارسال یک ایمیل چند روز بعد از سفارش آنلاین مشتری رضایتشان را جلب خواهد کرد. یا برای جلب رضایت مشتری می­‌توانید تخفیف ویژه و یا جایزه‌ای برای خرید بعدی آنها در نظر بگیرید، یا نظراتشان را جویا شوید و آنها را چه خوب و چه بد روی وب سایت خود به اشتراک بگذارید تا بدانند که به آنها اهمیت می­‌دهید و با آنها صادق هستید.

10. استفاده ازA/B تست به منظور بهبود ایمیل‌ها

در A/B تست، نسخه‌های مختلف یک ایمیل  همراه با تغییرات در تیتر و یا بدنه ایمیل‌ها بکار گرفته می‌شود که کدام نسخه مناسب‌تر است. کدام تیتر ایمیل بیشتر باز می­‌شود: تیترهایی که بر فروش تاکید دارند یا بر محصولات جدید؟ آیا مشتریان زمانی که نام کوچک خود را در ابتدای ایمیل مشاهده می­‌کنند بیشتر پاسخ می­‌دهند یا خیر؟
شاید شما قادر نباشید که این تست را برای هر ایمیل ارسالی امتحان کنید. پس دقت کنید که کدام ایمیل تاثیر بیشتری خواهد داشت تا به هدفتان نزدیکتر شوید. برای ایمیل‌های فروش در ایام ویژه و همچنین خبرنامه‌های ویژه بهتر است که A/B تست انجام شود.

11. شروع با یک خبرنامه در ماه

حفظ رابطه با مشتری از طریق ایمیل بسیار دشوار است. یکی از بهترین شیوه‌ها ارسال منظم خبرنامه است که در ابتدای کار ارسال یک خبرنامه در ماه مناسب‌تر است. در ادامه شما می­‌توانید بسته به نیاز کسب و کار خود میزان و تعداد دفعات ارسال خبرنامه را افزایش دهید. فقط در نظر داشته باشید که چه درصدی از افراد ایمیل شما را باز می­‌کنند و وارد صفحه فرود می­‌شوند. این اطلاعات سبب می‌شود شما استراتژی کلی در بازاریابی ایمیلی خود را بهبود بخشید.

12. تشویقی برای مشتریان وفادار

همانند بسیاری از معادلات دیگر زندگی، تجارت الکترونیک هم از قانون 20/80 در کسب درآمد پیروی می­‌کند. قسمت عمده درآمد شما از تعداد اندکی از مشتریان تامین می­‌شود، این مشتریان همان کسانی هستند که شایسته دریافت جایزه می­‌باشند؛ به دلیل تعاملی که با ایمیل‌های شما برقرار کرده‌اند، کوپن‌های شما را باز خرید کرده‌اند و باعث رونق بیشتر کسب و کار شما شده‌اند. کارشناسان، مشتریان را بر اساس میزان وفاداری به پنج سطح تقسیم می­‌کنند. این پنج سطح را بر اساس میزان تعهدشان با برند خود هدف‌گذاری کنید. شاید شما مشتریان زیادی نداشته باشید که در پنج سطح تقسیم بندی شوند، با این حال باید توجه کنید که چه کسانی بیشترین میزان خرید را انجام می­‌دهند و برای ادامه عملکردشان انگیزه ایجاد کنید.

13. جلب نظر مشتریان منفعل به منظور بازگشت مجدد

 

ایمیلی برای مشتریانی که بین 6 تا 12 ماه است به صفحه شما سر نزده‌اند با عنوان “دلمان برای شما تنگ شده است” ارسال کنید. ایمیلتان می‌تواند شامل پیشنهادات و تخفیفات ویژه باشد تا مشتری را به بازگشت مجدد تشویق کند. اما در بیشتر مواقع هدف از ارسال این ایمیل‌ها یک یادآوری کوچک از برند و کسب و کار شما است تا مشتری منفعلتان را به خرید از شما ترغیب کند.

ایمیل مارکتینگ فروش را افزایش می‌دهد! | تبلیغات تلفن همراه عدد

به عنوان مثال شرکت کارترز 25% تخفیف برای مشتریانی که بعد از مدت‌ها بازگشته‌اند در نظر می‌گیرد. خریداران زمانی به بازگشت علاقه مند می‌شوند که دلیل قانع کننده‌ای داشته باشند و چه دلیلی بهتر از خرج پول کمتر؟ انگیزه دادن به مشتریان شیوه مناسبی برای این است که نشان دهید چقدر به مشتریان خود اهمیت می­‌دهید. انگیزه مورد نظر حتما نباید تخفیف باشد، می‌تواند تحویل رایگان، ارائه سمپل و یا جایزه‌ای برای انجام هر خرید باشد.

14. انجام بازاریابی حتی در ایمیل‌های تراکنشی

ایمیل‌های تایید سفارش و اطلاع رسانی از ارسال محصول انتظار می‌رود بیشتر از ایمیل‌هایی که بر روی فروش تمرکز دارند باز شوند. از این فرصت استفاده کنید تا محصولات دیگر خود را در بخشی  برای پیشنهاد به مشتری با عنوانمحصولات مشابه یا مرتبط  تبلیغ کنید. شما همچنین این ایمیل‌ها را می­‌توانید به شبکه‌های اجتماعی خود لینک دهید. درست است که مستقیما برای فروش تبلیغ نمی­‌کنند اما به بهبود کسب و کار شما کمک خواهند کرد.

15. هماهنگ‌سازی ایمیل مارکتینگ با دیگر کمپین‌های تبلیغاتی

تمامی  کسب و کارهای کوچک توانایی پرداخت هزینه‌های تبلیغات را ندارند. اگر شما هم این توانایی را ندارید نگران نباشید. اگر برای تبلیغات خود هزینه‌ای پرداخت می­‌کنید مطمئن شوید که با تبلیغات ایمیلی شما در یک راستا باشد. اخیرا مطالعه‌ای از کسب و کارهای کوچک در آمریکا نشان داده است که مخاطبانی که تبلیغات ایمیلی و فیسبوک را مشاهده کرده اند 22% بیشتر از مخاطبانی که فقط تبلیغات ایمیلی را مشاهده کرده‌اند تمایل به خرید دارند. این دلیلی بسیار قانع کننده است تا از چهارچوب تبلیغات ایمیلی خارج شویم و مطمئن باشیم که بازاریابی در سطح گسترده‌تری هم صورت می‌­گیرد.

16. ساخت فرصت تبدیل بیشتر در ایمیلتان برای ترغیب کردن افراد به کلیک بیشتر

به بیان دیگر، فرصت‌هایی را ایجاد کنید تا افراد همان کاری را که در نظر دارید انجام دهند. این کارها می‌تواند به کوچکی عضویت در تویتر یا به بزرگی یک عضویت مادام العمر باشد. یکی از این شیوه‌ها می­‌تواند ارزشی باشد که در ایمیلتان برای افراد به ارمغان آورده­‌اید تا مخاطبان خود را ترغیب کنید که روی آن کلیک کنند و همیشه منتظر اتفاقات سودمند از طریق کلیک کردن بر ایمیل شما باشند. می‌­توانید لینک دانلود کتاب‌های الکترونیک، ویدیو و یا محتواهای مفید و رایگان در اختیارشان بگذارید. هر مورد جذابی که سبب شود تا آنها ترغیب شوند که ایمیل شما را باز کنند. فراموش نکنید که می­‌توانید در ایمیل فایل دانلود قرار دهید پس از این امکان بهترین استفاده را ببرید.

17. ارسال کد ارجاع به همراه ایمیل‌ها

بیشتر افراد دلشان می­‌خواهد که محصولات خوب را به دیگران هم معرفی کنند اما افراد کمی واقعا این کار را می‌­کنند، پس مهم است که شیوه‌ای آسان برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا راحت‌تر این کار را انجام دهند. حتی اگر یکبار هم اینکار را انجام دهند فروش شما رشد چشمگیری پیدا می‌کند، چون افراد به پیشنهاد شخصی که می­‌شناسند بیشتر از تبلیغات گاه و بیگاه اعتماد می‌­کنند. می‌توانید برای مشتریانی که از کد ارجاع استفاده می­‌کنند تشویقی در نظر بگیرید و همچنین دوستان این افراد که به برند شما تازه معرفی شده اند و مشتری جدید شما هستند. در این صورت چه کسی نمی‌خواهد که در این کار با شما مشارکت کند؟

18. لذت و هیجان با اعتبارات رایگان فروشگاه

شاید نامانوس به نظر بیاید ولی تاثیر عمیقی بر ذهن فرد می­‌گذارد. افراد هنگام خرید تمام سعی خود را می­‌کنند که قیمت کامل را پرداخت نکنند و کمتر از قیمت محصول را بپردازند پس شما ایمیلی با این مضمون برای مشتریان وفادار خود ارسال کنید که تا 24 ساعت آینده اعتبار 20 هزار تومانی برای خرید از فروشگاه آنلاین شما دارند. این شیوه تاثیر بسیار بالایی دارد تا اینکه 10 تا 20 درصد تخفیف روی محصول برای مشتریان در نظر بگیرید که خیلی هم به نظرشان نمی‌آید چون درصد اندکی است و افراد به تخفیفاتی با درصد‌های بالا علاقه نشان می‌­دهند. با این پیشنهاد مشتریان شما درمی‌یابند که اگر این اعتبار رایگان را در مدت زمان کوتاهی استفاده نکنند از دست می­‌دهند. ایجاد حس ضرورت و تعجیل هم یکی دیگر از انگیزه‌های فوق العاده برای افزایش میزان فروش می‌­باشد.

19. همیشه به مشتریان خود یادآوری کنید که کی هستید

فکر نکنید که چون فردی برای مدت یک ماه در لیست ایمیل شما باقی مانده است می‌­داند شما کیستید و چه می‌­کنید. توضیح مختصری در هر ایمیلی که ارسال می‌­کنید با یک لینک قابل کلیک ارسال کنید تا مخاطب بتواند هر زمان که اراده کرد اطلاعات بیشتری از شما و کار شما کسب کند.

20. سپاسگزاری

شاید بسیار ساده به نظر برسد اما یک تشکر ساده سبب می‌شود تا حس خوبی در مخاطب خود ایجاد کنید و ارتباط خوبی با او برقرار سازید. اگر قدردان مشترکین سرویس ایمیلی خود هستید، بگذارید تا خودشان هم بدانند. نیاز نیست که یک ایمیل را به سپاسگزاری از مشتریان اختصاص دهید. می‌­توانید این کار را با یک خوشامدگویی به آنها نشان دهید. اگر به موفقیتی دست یافتید برای آنها یک تشکرنامه ارسال کنید و آنها را در این موفقیت شریک خود بدانید.

ایمیل مارکتینگ فروش را افزایش می‌دهد! | تبلیغات تلفن همراه عدد

هیچ مشکلی ندارد که شما به همراهان جدید خود خوشامد بگویید!

نکاتی را در مورد ایمیل مارکتینگ با شما به اشترک گذاشته ایم شاید تمامی این نکات برای کسب و کار ویژه شما بکار نیایید اما دقت داشته باشید که از هرکدام از نکات که استفاده می­کنید هدف خود را در نظر بگیرید تا موثر واقع شود.

 

ایمیل مارکتینگ فروش را افزایش می‌دهد! | تبلیغات تلفن همراه عدد
کارشناس زبان و ادبیات انگلیسی هستم و به ترجمه و نگارش علاقه مندم. جذابیت دنیای تبلیغات و بازاریابی دیجیتال و سرعت بروزرسانی آن سبب شد تا در این زمینه فعالیت داشته باشم و هرروز مطالب جدید را یاد بگیرم و با علاقه مندان این زمینه به اشتراک بگذارم.